منچستر‌سیتی، تاتنهام و چلسی موفق در دور چهارم جام حذفی انگلستان

سیتیزن‌ها پس از دریافت گل نتیجه را به‌تساوی کشیدند و فولام تا پایان بازی کار سختی را پیش رو داشت

تاتنهام موفق شد با درخشش هری کین و سون، بازیکن کره‌ای خود سه بر یک از سد برایتون عبور کند - Daniel LEAL / AFP

تیم فوتبال منچستر سیتی در دور چهارم رقابت‌های جام حذفی انگلستان به مصاف فولام، صدرنشین لیگ چمپونشیپ رفت و موفق شد با نتیجه چهار بر یک این تیم یک‌دست و جوان را شکست دهد و به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند. فولام که در این بازی میهمان بود خیلی زود و در دقیقه چهار موفق شد با کاروالیو به گل اول برسد؛ اما این گل برخلاف جریان بازی زده شد و سیتیزن‌ها پس از دریافت گل و تنها پس از دو دقیقه با گوندوگان نتیجه را به‌تساوی کشیدند تا فولام تا پایان بازی کار سختی را پیش رو داشته باشد.

حمله‌های سیتی پایان نداشت و این بار جان استونز، مدافع  سیتی بود که روی ارسال کرنر دی بروینه با ضربه سر دروازه میهمان را فرو ریخت تا بازی دو بر یک شود. در نیمه دوم نیز حمله‌های سیتی ادامه داشت و حضور جک گریلیش از ابتدا در ترکیب سیتی باعث شده بود تا حمله‌های زیادی از سمت چپ شکل بگیرد.

نفوذهای او در نیمه دوم ادامه پیدا کرد تا اینکه موفق شد از مدافعان حریف پنالتی بگیرد و محرز گل سوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. فولام که از جبران نتیجه ناامید شده بود در دقیقه ۵۷ گل چهارم را هم از محرز دریافت کرد تا این بازیکن علاوه بر زدن گل دوم خودش، پیروزی چهار بر یک را برای سیتی به ارمغان بیاورد.

در یکی دیگر از دیدارهای مهم این مرحله تیم لندنی چلسی مقابل پلیموث از دسته یک انگلستان قرار گرفت. بازی در ورزشگاه استمفورد بریج لندن برگزار شد و چلسی توماس توخل، سرمربی خودش را به دلیل ابتلا به کرونا به همراه نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم میهمان خیلی زود و روی اشتباه مدافعان چلسی و ضربه سر گیلسپی پیش افتاد؛ اما حمله‌های چلسی برای زدن گل تساوی ادامه داشت و آن‌ها در همان نیمه نخست و در دقیقه ۴۱ موفق شدند با کاپیتان آسپیلیکوئتا بازی را به‌تساوی بکشند. ارسال پاس میسون مونت با ضربه تماشایی رباح ماجری، بازیکن اسپانیایی همراه شد و نیمه نخست با تساوی به پایان رسید.

در نیمه دوم حمله‌های چلسی ادامه داشت، اما تیم پلیموث نیز به‌خوبی مانع از گلزنی مهاجمان چلسی شد تا در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. حرکات بازیکنان چلسی از کناره‌ها باعث شد تا در یک حرکت ترکیبی در دقیقه ۱۰۵ توپ به مارکوس آلونسو برسد و او با یک بغل پای راحت دروازه میهمان را باز کند. مهم‌ترین اتفاق در وقت‌های اضافه دوم رخ داد.

درحالی‌که تنها دو دقیقه به اتمام بازی باقی مانده بود، مدافع جوان چلسی، مالانگ سار روی مهاجم پلیموث مرتکب خطای پنالتی شد؛ اما کپا، دروازه‌بان گران‌قیمت چلسی به‌خوبی این پنالتی را مهار کرد تا چلسی پس از یک بازی سخت با پیروزی دو بر یک در این مسابقه راهی دور بعدی رقابت‌ها شود.

تاتنهام دیگر تیم لندنی حاضر در این مرحله مقابل تیم برایتون لیگ برتری قرار گرفت و موفق شد با درخشش هری کین و سون، بازیکن کره‌ای خود سه بر یک از سد برایتون عبور کند و به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد.

هری کین در این مسابقه دو بار در دقایق ۱۳ و ۶۶ موفق به گلزنی برای تیمش شد و گل سوم تاتنهام را نیز مدافع حریف، سولی مارچ وارد دروازه برایتون کرد. آنتونیو کونته در دقایق پایانی بازی از دو خرید جدید تاتنهام نیز رونمایی کرد؛ دژان کولوسفسکی و رودریگو بن تانکور که به‌تازگی از یووه به تاتنهام ملحق شده‌اند در دقایق پایانی بازی برای تاتنهام به میدان رفتند.

 

بیشتر از فوتبال