اردوغان و همسرش هم از سویه اومیکرون در امان نماندند

اردوغان در صفحه توییترش نوشت پس از بروز علائم خفیف بیماری، او و همسرش امینه آزمایش کووید‌ـ‌۱۹ داده‌اند و نتیجه آزمایش مثبت بوده است

اردوغان این خبر را پس از آن اعلام کرد که حضورش در مراسم افتتاح تونل لغو شد و از طریق ویدیو سخنرانی کرد‌ـ ADEM ALTAN / AFP

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، و همسرش امینه به کرونا مبتلا شده‌اند.

اردوغان در صفحه توییترش نوشت پس از بروز علائم خفیف بیماری، او و همسرش آزمایش کووید‌ـ‌۱۹ داده‌اند و نتیجه آزمایش مثبت بوده است. او در ادامه افزود که آن‌ها به سویه اومیکرون کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «ما همچنان از خانه کار می‌کنیم. و به دعاهای شما محتاجیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اردوغان ۶۷ ساله این پیام را پس از آن منتشر کرد که از طریق سخنرانی ویدیویی زنده در مراسم افتتاح تونلی در استان زونگولداغ شرکت کرد و علت لغو حضورش «وضعیت بد هوا» عنوان شد. در این ویدیو نشانه‌ای از بیماری در او مشاهده نمی‌شد.

مقام‌های حزب عدالت و توسعه (حزب اردوغان)، وزرای دولت و رهبران احزاب مخالف برای او آرزوی بهبود و سلامت کردند.

اردوغان روز پنجشنبه ۳ فوریه (۱۴ بهمن) برای گفت‌و‌گو در مورد تنش میان اوکراین و روسیه، به کی‌یف رفته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، دیدار کرده بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام آمادگی کرده است میان اوکراین و روسیه میانجی‌گری کند و میزبان نشستی ویژه با حضور روسای جمهوری روسیه و اوکراین باشد.

ترکیه در روزهای اخیر، با سیر صعودی ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ مواجه بوده است و بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور، شمار روزانه موارد ابتلا به کرونا در روز جمعه به ۱۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر رسید. این در حالی است که در اواخر دسامبر میانگین شمار روزانه ابتلا حدود ۲۰ هزار مورد بود، اما با شیوع سویه مسری‌تر اومیکرون این رقم چند برابر شده است. شمار مرگ‌و‌میر در اثر ابتلا به کرونا نیز افزایش یافته است و این کشور روز جمعه ۲۴۸ مورد مرگ ثبت کرد، که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۲۱ به این سو بوده است.

بیشتر از جهان