عربستان سعودی برای اولین بار در المپیک زمستانی حضور یافت

عربستان سعودی و هیچ کشور دیگر حاشیه جنوبی خلیج فارس هرگز در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نکرده بودند

رژه کاروان عربستان سعودی در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن- عکس از البیان

ورزشکاران عربستان سعودی، با رژه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره المپیک زمستانی که در پکن برگزار می‌شود، حضوری تاریخی را در این بازی‌ها رقم زدند.

عربستان سعودی و هیچ کشور دیگر حاشیه جنوبی خلیج فارس از زمان شروع بازی‌ها در سال ۱۹۲۴، هرگز در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نکرده بودند.

حدود دو هزار و ۸۶۱ ورزشکار زن و مرد از ۹۰ کشور، در ۱۰۹ بازی زمستانی به رقابت خواهند پرداخت.

مراسم افتتااحیه در اوج اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در ورزشگاه ملی پکن معروف به «لانه پرنده» برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، بازی‌های زمستانی را با مراسمی با جلوه‌های بصری خیره‌کننده افتتاح کرد. پیش از او، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک خواسته بود که المپیک به فرصتی برای صلح در جهان بدل شود.

باخ در سخنرانی خود با اشاره به روح المپیک که بر صلح تاکید دارد، گفت: «من از همه مقامات سیاسی در سراسر جهان می خواهم با رعایت آتش‌بس المپیک، به صلح فرصت بدهند.»

او افزود: «در دنیای شکننده ما که در آن درگیری‌ها، تفرقه‌ها و بی‌اعتمادی‌ها افزایش می‌یابد، به دنیا نشان می‌دهیم که بله، می‌توان رقیب هم بود و در عین حال در صلح و احترام با هم زندگی کرد.»

شاهزاده عبدالعزیز الفیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان نیز که در مراسم افتتاحیه حضور داشت، گفت: «از حضور در المپیک زمستانی در پایتخت چین، پکن، خوشحالم و به حضور هیئت عربستانی برای اولین بار در تاریخ این مسابقات افتخار می کنم. با تشکر و قدردانی از رهبری ما که به جوانان ما در همه زمینه‌ها قدرت داد و رویاهای ما را به واقعیتی تبدیل کرد که در آن زندگی می‌کنیم.»

علاوه بر شاهزاده عبدالعزیز الفیصل، شاهزاده فهد بن جلاوی، نایب رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک، شاهزاده ریما بنت بندر، عضو هیئت مدیره کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی و عضو کمیته بین المللی المپیک و عدوا العریفی عضو هیئت مدیره کمیته المپیک و پارالمپیک، روز جمعه در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کردند.

بیشتر از ورزش