شایع‌ترین عوارض اصلی ابتلا به اومیکرون‌ چیست؟

نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی یکی از عوارض شایع این بیماری‌اند

مطالعات هم نشان داده‌اند که ۶۳ درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند و ۴۲ درصد بیمارانی که اومیکرون گرفته‌اند، از کمردرد به عنوان عارضه اصلی نام برده‌اند- REZAS / AFP

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از ظهور سویه اومیکرون کرونا، سردرد، کمردرد و دردهای عضلانی عوارضی‌اند که مردم بیشتر از بروز آن‌ها شکایت دارند.

به گزارش اسکای نیوز و به نقل از وب‌سایت فینگرلیکس۱، ویروس کرونای جدید که به ابتلای انسان به کووید-۱۹ منجر می‌شود، سیستم تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌کند؛ با این حال، اثرات ابتلا به این ویروس به همین‌جا ختم نمی‌شود. نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی یکی از عوارض شایع این بیماری‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر شارو آرورا، عضو موسسه آسیایی علوم پزشکی، می‌گوید که دریافته است دردهای ماهیچه‌‌ای یا عضلانی یکی از جدیدترین عوارض فراگیر کوویدند.

مطالعات هم نشان داده‌اند که ۶۳ درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند و ۴۲ درصد بیمارانی که اومیکرون گرفته‌اند، از کمردرد به عنوان عارضه اصلی نام برده‌اند.

کمردرد و دردهای عضلانی برای کووید-۱۹ عوارضی جدید محسوب نمی‌شوند؛ اما مبتلایان به اومیکرون بیشتر با کمردرد درگیرند و کمتر حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.