بحران در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ؛ چهار دستیار ارشد جانسون استعفا کردند

دست‌کم ۱۷ نماینده پارلمان حزب محافظه‌کار نامه عدم اعتماد خود را برای نخست‌وزیر فرستاده‌اند

بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا - JESSICA TAYLOR / AFP / UK PARLIAMENT

با افزایش فشارها بر بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، چهار دستیار ارشد او در دفتر نخست‌وزیری یکی پس از دیگری در فاصله کوتاهی استعفا دادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، جک دویل، مدیر روابط عمومی دولت، پس از اعلام استعفا منیره میرزا، مدیر سیاستگذاری، کناره‌گیری خود را تایید کرد.
پس از این دو مقام، دان روزنفیلد، رئیس کارگزینی، و مارتین رینولدز، کارمند ارشد دولتی، استعفا کردند.
استعفا این دستیاران ارشد زمانی رخ می‌دهد که توان رهبری نخست‌وزیر بریتانیا از سوی اعضای حزب او زیر سئوال رفته است.
جک دویل به کارکنان دفتر نخست‌وزیری گفت: «هفته‌های اخیر فشار وحشتناکی روی زندگی خانوادگی من بود» و افزود از قبل قصد داشت پس از دو سال از این سمت کناره‌گیری کند.
با این حال، منیره میرزا به دلیل «ادعای نادرست نخست‌وزیر و سرباززدن از عذرخواهی» کناره‌گیری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


سخنگوی دفتر نخست‌وزیری در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ در بیانیه‌ای گفت مارتین رینولدز روز سه‌شنبه استعفا خود را تقدیم کرد، اما تا زمانی که جانشینی برای او تعیین شود در سمت خود می‌ماند.
این موج استعفا در دورانی پرتلاطم برای نخست‌وزیر بریتانیا رخ می‌دهد و نارضایتی از عملکرد او در میان اعضای حزب محافظه‌کار در حال افزایش است.
به گزارش بی‌بی‌سی دست‌کم ۱۷ نماینده پارلمان حزب محافظه‌کار نامه عدم اعتماد خود را برای نخست‌وزیر فرستاده‌اند. برای به چالش کشیدن رهبری بوریس‌ جانسون لازم است دستکم ۵۴ نماینده اعتماد خود به او را سلب کنند.
برخی از این نمایندگان، حضور نخست‌وزیر در مهمانی‌های ساختمان شماره ۱۰ در دوران قرنطینه را دلیل اعتماد نداشتن به او عنوان کردند.

بیشتر از جهان