گروه رمزارزی ناشناس به موش‌ها «ویروس بیت‌کوین» تزریق می‌کند

این گروه مدعی است که به موش‌ها آسیب نمی‌رساند

«ما ارزش موش‌ها را مستقیم به ارزش بیت‌کوین پیوند زدیم» - Pexels

یک گروه رمزارز در پی آن است موش‌ها را دستکاری ژنتیکی کند تا این جانوران بتوانند بیت‌کوین را درون خود حمل کنند.

این پروژه تحت عنوان «بیت‌ماوس‌دائو» (BitMouseDAO) با مشارکت دو سرمایه‌گذار که هر یک فقط ۰.۰۱ اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در تاریخ ۲۵ ژانویه راه‌اندازی شد.

دائو یک «سازمان خودگردان نامتمرکز» است و ضوابط تدوین شده به صورت برنامه رایانه‌ای معرف این گروه است. مشارکت در دائو معمولا با تملک توکن و قراردادهای هوشمند انجام می‌شود نه سلسله مراتبی از بالا به پایین.

بر اساس این وب‌نوشت، شخصی که متولی این پروژه است، آن را به کار هنرمندی به نام ادواردو کاچ تشبیه کرده است که با استفاده از پروتئین‌های منور کاری کرده بود خرگوش‌ها در شرایط نوری خاص بدرخشند.

در نوشته این نویسنده ناشناس آمده است: «ما ارزش موش‌ها را مستقیم به ارزش بیت‌کوین پیوند زدیم؛ به طوری که بر اساس نوسان ارزش روزانه بیت‌کوین نوسان کند. شاید ۱۰ سال دیگر ۱۰۰ میلیون دلار ارزش پیدا کند یا ارزش آن صفر شود.» آن‌ها همچنین قصد دارند که فرزندان این موش‌ها نیز حامل کلید خصوصی باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیت‌ماوس‌دائو در مصاحبه با مجله مادربورد و با اشاره به دو پروژه دیگر گفت که مجموعه‌ای از هنرمندان در این گروه گرد آمده‌اند که «ترجیح می‌دهند گروهی بدون کشور، بدون جنسیت و بدون عضو باشند». آن‌ها قصد دارند در گذر زمان، جامعه‌ای بسازند که «مانند نهادهای حراجی یا سفر فضایی به پول زیاد» برای کار نیاز نباشد.

این گروه می‌گوید: «بیت‌ماوس‌دائو پروژه‌ای هنری است که قلمرو رمزارز را با اتکا به ایده جسورانه جاسازی بیت‌کوین در موش‌ها به قلمرو هنر و همچنین قلمرو زیست‌شناسی پیوند می‌دهد. ما رسیدن به اجماع در مورد ارزش رمزارز و چشم‌انداز آینده فناوری را بررسی می‌کنیم. یک هیولای بیوشیمیایی نمی‌سازیم.»

این گروه می‌خواهد این کار را با دستکاری کد ژنتیکی موش انجام دهد تا بتواند کلید خصوصی قابل استفاده برای دسترسی به بیت‌کوین‌ها را در بدن خود حمل کنند.

اگر این کار جواب ندهد، این گروه برای حمل کلید خصوصی یک ویروس البته از نوع بی‌ضرر می‌سازد و آن را به موش تزریق می‌کند.

در این وب‌نوشت آمده است: «حالت مطلوب آن است که فرزندان بیت‌ماوس هم حامل کلید خصوصی باشند و وقتی به مرگ طبیعی از بین رفتند، ما نمونه‌هایی از آن‌ها را برای فروش در حراجی‌ها بسازیم. در این مرحله، یک بیت‌کوین به چندین نمونه تقسیم می‌شود اما به محض آنکه شخصی به شکستن نمونه‌ای برای استخراج اطلاعات ژنتیک و در نتیجه برداشتن بیت‌ماوس اقدام کرد، بقیه نمونه‌ها ارزش خود را از دست خواهند داد.»

«به عبارت دیگر وقتی که بیت‌کوین بی‌ارزش شود، شکستن نمونه و از بین بردن این اثر هنری اصلا رخ نخواهد داد.»

این گروه مدعی است که به موش‌ها آسیب نمی‌رساند و هیچ‌ پروتئین‌ مفیدی را که می‌تواند روی موش تاثیر بگذارد، هدف قرار نمی‌دهد. موش‌ها در سه ماه نخست پرورش می‌یابند و بعد از آنکه آخرین موش به دلایل طبیعی مرد، اثر هنری موش فیزیکی در اختیار یک عضو گروه قرار می‌گیرد.

© The Independent

بیشتر از جهان