اینترنت صداوسیما هک شد، با شعار «حجاب، بی‌‌حجاب»

در این ویدیو که با شعار «مرگ بر دیکتاتور» آغاز شد، گروه سایبری «عدالت علی» مردم را به اعتراض‌های سراسری دعوت کرد

گروهی که خود را «عدالت علی» می‌خواند پیش‌تر نیز چند حمله سایبری انجام داده بود‌ـ عکس از توییتر

در نخستین روز از آنچه جمهوری اسلامی «دهه فجر» می‌خواند و هر ساله جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند، پلتفرم پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صداوسیما هک شد و به‌جای برنامه‌های معمول صداوسیمای جمهوری اسلامی، ویدیویی پخش شد که با نشان گروه سایبری «عدالت علی» مردم را به اعتراض‌های سراسری دعوت می‌کرد.

در این ویدیو، که با شعار «مرگ بر دیکتاتور» آغاز می‌شود، فردی نقاب‌‌پوش در معرفی گروه عدالت علی می‌گوید: «ما آمده‌ایم تا پایه‌های رژیم فاسدی را که بر کشورمان مستقر شده به لرزه بیندازیم.» در این ویدیو، پس از شعار «حجاب، بی‌حجاب»، گفته می‌شود «عکس‌ها و تبلیغات نظام را به آتش می‌کشیم و بت‌هایشان را می‌شکنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی که خود را «عدالت علی» می‌خواند پیش‌تر نیز چند حمله سایبری انجام داده بود. این گروه در یک مورد، با هک دوربین‌های زندان اوین، ویدیوهای آزار و شکنجه زندانیان را منتشر کرد. در موردی دیگر نیز در ۴ آبان ۱۴۰۰، این گروه به سامانه هوشمند سوخت حمله کرد و هم‌زمان روی برخی بیلبوردهای شهری پیام «خامنه‌ای! بنزین ما کو؟» درج شد.

این حمله سایبری تازه به زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی در حالی صورت می‌گیرد که روز پنجشنبه ۷ بهمن نیز پخش زنده چند شبکه تلویزیونی و رادیویی مختل شد و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و همچنین چهره و صدای رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران، پخش شد.

تلوبیون، پلتفرم پخش زنده و آرشیو شبکه‌های رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی، با تایید اختلال در زیرساخت این شبکه، اعلام کرد برنامه‌های چند شبکه به شکل ناقص آرشیو شده است.