کرونا در ایران؛ هفته‌های سختی در پیش است

«سرعت رشد موارد روزانه ابتلا بسیار زیاد است و به‌سرعت به عددی شش رقمی و بالای ۱۰۰ هزار نفر خواهیم رسید»

در حال حاضر، ۷ شهرستان در وضعیت قرمز هستند- Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

یک مسئول بهداشتی در ایران هشدار داد به‌زودی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ شش رقمی می‌شود و آمار مرگ‌ومیر روزانه دوباره به بیشتر از صد تن می‌رسد.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کرونا، شنبه ۹ بهمن در گفت‌وگو با ایلنا، هفته‌های آینده را به دلیل شیوع امیکرون «سخت» توصیف کرد و گفت: «سرعت رشد موارد ابتلا بسیار زیاد است و به‌سرعت به عددی شش رقمی و بالای ۱۰۰ هزار نفر خواهیم رسید. اصلا مسئله دور از انتظاری نیست.»

دبیر کمیته اپیدمولوژی با تأکید بر این که نمی‌توان پیش‌بینی کرد تا چه زمانی اوج‌گیری این موج ادامه پیدا می‌کند، افزود: «به نظر می‌رسد طی هفته آینده، یعنی تا انتهای بهمن، تعداد موارد ابتلای ما با همین سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسعود یونسیان احتمال داد آمار مرگ‌ومیر روزانه در ایران دوباره به بیشتر از صد تن برسد و تأکید کرد: «همه گزینه‌های پیشگیری و کنترل کرونا باید با هم استفاده شوند. فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، افزایش تهویه، و افزایش پوشش واکسیناسیون هیچ‌کدام به‌تنهایی نمی‌توانند تاثیرگذار باشند.»

با این حال، او به این مشکل اشاره کرد که هیچ‌کدام از این روش‌ها «آن طور که باید و شاید اجرا نشده‌اند»، و گفت: «در نتیجه، چندان خوش‌بین نیستم که با این روش بتوانیم کنترل موثری داشته باشیم.»

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۱۱ هزار و ۷۳۱ بیمار تازه مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شد که ۷۵۴ تن از آنان بستری شدند. تا کنون در ایران ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۸۳ تن به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

همچنین، در شبانه‌روز گذشته، ۲۴ بیمار جان خود را از دست دادند و یک‌هزار و ۳۶۲ تن از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند.

در حال حاضر، ۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد، و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.