اشلی بارتی؛ قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در قسمت زنان

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در قسمت زنان با قهرمانی اشلی بارتی استرالیایی، زن شماره یک تنیس جهان به کار خود پایان داد

اشلی بارتی سومین فینال خود در رقابت‌های گرند اسلم را تجربه کرد - Aaron FRANCIS / AFP

اشلی بارتی ۲۵ ساله که سومین فینال خود در رقابت‌های گرند اسلم را تجربه می‌کرد، مقابل دنیل کالینز آمریکایی و ۲۸ ساله قرار گرفت که در رده‌بندی جهانی سی‌امین نفر است. زن شماره یک تنیس جهان در ست اول شروع بسیار خوبی داشت و برخلاف تلاش‌های کالینز موفق شد ست اول را ۶-۳ پیروز شود.

این مسابقه برای بارتی بسیار مهم بود، چراکه در آخرین رویارویی آنان در مسابقات آدلاید، کالینز موفق شد بارتی را مغلوب کند و بارتی علاوه بر جبران شکست قصد داشت تا پس از سال‌ها، قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا در قسمت زنان را برای کشورش به ارمغان بیاورد.

کالینز در ست دوم فوق‌العاده ظاهر شد و موفق شد در گیم‌ها پنج بر یک از بارتی پیش بیفتد و تنها یک گیم احتیاج داشت تا بازی به ست سوم و نهایی کشیده شود؛ اما بارتی با بازگشتی کم‌نظیر گیم‌های ازدست‌رفته را جبران کرد و بازی به تایبرک کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارتی در تایبرک از تمرکز بالایی برخوردار بود و حمایت تماشاگران استرالیایی، کار را برای کالینز سخت‌تر کرد و همین موضوع سبب شد که بارتی در تایبرک و در ست دوم ۷-۶ برنده شود و در مجموع دیدار را دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا سومین عنوان گرند اسلم و پانزدهمین عنوان قهرمانی خود را به‌دست آورد.

این جایزه برای او و تنیس استرالیا بسیار با ارزش بود، چراکه پس از گذشت ۴۴ سال به دست آمد. کریس اونیل، آخرین تنیس‌باز زن استرالیایی بود که در سال ۱۹۷۸ موفق شد قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را به‌دست آورد و حالا بارتی توانست علاوه بر قهرمانی در این رقابت‌ها، جام را نیز در خانه نگه دارد. کالینز، تنیس‌باز زن آمریکایی با کسب عنوان نایب‌قهرمانی در این مسابقات موفق شد رتبه خود را در جدول رده‌بندی تنیس‌بازان زن جهان بهبود بخشد و در جدیدترین رده‌بندی که به‌زودی اعلام خواهد شد در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان در بخش زنان قرار گیرد.

جام قهرمانی رقابت‌ها را ایوان گولاگانگ، یکی اسطوره‌های تنیس استرالیا در بخش زنان که سابقه ۱۱ قهرمانی در بخش انفرادی رقابت‌های گرند اسلم و چهار قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را در کارنامه خود دارد به بارتی اهدا کرد.

 

بیشتر از تنيس