حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد

حملات راکتی در عراق، در سال‌های اخیر شدت گرفته و مقام‌های عراق و آمریکا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول آنها می‌دانند

حملات راکتی در عراق، به ویژه در پایتخت، در سال‌های اخیر شدت گرفته- عکس @AuroraIntel

محوطه فرودگاه بین‌المللی بغداد در نزدیکی یک پایگاه هوایی نظامی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، روز جمعه هدف چند راکت کاتیوشا قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع آگاه در پلیس عراق گزارش داد که بر اثر این حمله دست‌کم یک فروند هواپیمای غیرقابل استفاده مسافری آسیب دیده است.

منابع رویترز به خسارات مالی و جانی احتمالی حمله اشاره‌ای نکردند.

پایگاه هوایی آمریکا، به نام «کمپ ویکتوری» (اردوگاه پیروزی)، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد و محلی که مورد اصابت راکت‌ها قرار گرفته واقع است.

خبرگزاری دولتی عراق نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت که به دنبال این حمله هیچ اختلالی در پروازها و فعالیت‌های روزانه فرودگاه به‌وجود نیامده است.

حملات راکتی در عراق، به ویژه در پایتخت، در سال‌های اخیر شدت گرفته و مقام‌های عراق و آمریکا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول آنها می‌دانند.

جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن با حضور نظامی آمریکا و دیگر کشورهای خارجی در منطقه مخالفند و خواستار خروج آنها هستند.

پنجم ژانویه، بیش از سه هفته پیش، یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که نیروهای آمریکا در آن مستقر هستند، هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

بیشتر از جهان