نرگس محمدی: حکم دادگاه انقلاب را به رسمیت نمی‌شناسم

دادگاه «رفتاری سراسر خلاف قانون و مقررات، نامشروع و غیرانسانی و غیراخلاقی» داشت

عکس از حساب کاربری همسر نرگس محمدی،taghirahmani38@ در اینستاگرام

نرگس محمدی، زندانی سیاسی، در نامه‌ای از داخل زندان گفت رأی تازه دادگاه انقلاب را به رسمیت نمی‌شناسد.
بر اساس این نامه، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در حکمی اولیه، او را به هشت سال و دو ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال منع اقامت در تهران، دو سال ممنوعیت فعالیت سیاسی در نهادها و احزاب، دو سال ممنوعیت فعالیت رسانه‌ای محکوم کرد.
نرگس محمدی دوشنبه ۴ بهمن از زندان قرچک ورامین روند  این دادگاه را در نامه‌ خود شرح داد که با تفهیم اتهام در روز نخست آذرماه آغاز شده است.
خانم محمدی روز ۲۵ آبان در جریان برگزاری مراسم یادبودی برای ابراهیم کتابدار، از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸، به دست نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.
نرگس محمدی در نامه خود نوشت وقتی برای آخرین دفاع به دادگاه انقلاب برده شده هیچ دفاعی نکرده اما درخواست حضور وکیل کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


نرگس محمدی می‌نویسد: «رای دادگاه پس از دو روز یعنی ۲۵ دی ماه ابلاغ شد و کتباً نوشتم درخواست تجدید نظر و تسلیم به رأی ندارم و آن را به رسمیت نمی‌شناسم.»
خانم محمدی در این نامه، بازداشت خود و شرایط برگزاری دادگاه را «رفتاری سراسر خلاف قانون و مقررات، نامشروع و غیرانسانی و غیراخلاقی» خواند.
او خردادماه امسال نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شده بود.
او پس از تقریبا دو ماه حبس در سلول انفرادی در اوین، اخیرا به زندان قرچک ورامین منتقل شد.