دیدار صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهوری آمریکا؛ بحران اوکراین، محور گفت‌وگوها

اوکراین خواستار پیوستن به ناتو است، اما مسکو با این تصمیم مخالف است

اولاف شولتس که هشتم دسامبر ۲۰۲۱ قدرت را تحویل گرفت، از جمله رهبرانی است که در نشست مجازی روز دوشنبه بایدن درباره اوکراین حضور داشت- HANNIBAL HANSCHKE / POOL / AFP

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، قرار است در فوریه ۲۰۲۲ به واشنگتن برود و با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دیدار و گفت‌وگو کند.

سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام این خبر، گفت که این نخستین دیدار حضوری دو رهبر از آغاز به‌کار دولت شولتس است.

به گفته جن ساکی، این دیدار هفتم فوریه برگزار می‌شود و دو طرف درباره تلاش‌های مشترک در حمایت از اوکراین در برابر روسیه گفت‌وگو خواهند کرد. ادامه همکاری‌ها در طیفی از چالش‌های مشترک، از جمله همه‌گیری کووید-۱۹، تغییرات اقلیمی و امنیت بین‌الملل از دیگر موضوع‌های مورد بحث خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولاف شولتس که هشتم دسامبر ۲۰۲۱ قدرت را تحویل گرفت، از جمله رهبرانی است که در نشست مجازی روز دوشنبه بایدن درباره اوکراین حضور داشت.

آمریکا و متحدان اروپایی آن ضمن تاکید بر ادامه دیپلماسی، در تلاش برای تبیین یک پاسخ واحد به روسیه در صورت تجاوز نظامی به اوکراین‌اند.

اوکراین خواستار پیوستن به ناتو است، اما مسکو با این تصمیم مخالف است و می‌گوید که حضور نیروهای ناتو در کنار مرزهایش را تحمل نخواهد کرد.

در هفته‌های گذشته، شمار زیادی از نیروهای نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین مستقر شده‌اند که نگرانی‌ها از احتمال حمله نظامی این کشور به اوکراین را افزایش داده است.

بیشتر از جهان