لیونل مسی به تمرین بازگشت

این بازیکن آرژانتینی دچار آسیب‌دیدگی‌ ساق پا شده بود

SASCHA SCHUERMANN / AFP

تیم بارسلون که  برای بازی در برابر بورسیا دورتموند در نخستین مسابقه‌ خود در لیگ‌قهرمانی راهی آلمان می‌شود با قرار گرفتن نام لیونل مسی در فهرست ۲۲ نفره‌ به میزان زیادی تقویت شده است.

این بازیکن آرژانتینی دچار آسیب‌دیدگی‌ ساق پا شده بود و در آغاز گمان می‌رفت در عرض چند هفته درمان شود اما آسیب‌دیدگی شدیدتر از آن بود که در آغاز گمان می‌رفت. مسی تمام چهار بازی آغازین بارسلون در لیگ این فصل اسپانیا را به دلیل همین آسیب‌دیدگی از دست داد.

باشگاه بارسلون در یک‌شنبه تأیید کرده بود که مسی و «عثمان دمبله» به نخستین جلسه‌ی تمرین در تیم برگشتند اما بازیکن فرانسوی در کل تمرین حضور نداشت و همراه تیم نیز به آلمان سفر نخواهد کرد.

برای کاتالونیایی‌ها که فصل را تقریباً سهل‌انگارانه آغاز کردند بازگشت مسی در زمان خوبی صورت گرفته است. شکست در روز نخست در برابر آتلتیک بیلبائو و مساوی کردن با تیم اوساسونا که این فصل به لیگ برتر اسپانیا صعود کرده است کاستی‌های تیم را پررنگ کرد هر چند توانستند والنسیا و رئال بتیس را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهند.

باید قبول کرد که  بارسلون به خصوص بابت آسیب‌دیدگی مهاجمان‌اش دچار بداقبالی بوده است و لوییز سوارز هم در شکست در برابر بیلبائو دچار آسیب‌دیدگی شد.

سوارز با رهایی از آسیب‌دیدگی در پیروزی برابر والنسیا در آخر همین هفته حضور داشت اما عملکرد درخشان «آنسو فاتی» ۱۶ ساله بود که سرخط‌های خبری را تسخیر کرد. این بازیکن جوان در عرض هفت دقیقه هم گل زد هم پاس گل داد و بعد از یک ساعت بازی کردن در میان تشویق پرشور تماشاچیان جای خود را به سوارز داد.

باید دید که مربی بارسلون ارنستو والورده در مقابل دورتموند برای نخستین بار بازی را با سوارز، آنتوان گریژمن و مسی آغاز خواهد کرد یا به مسی ۳۲ ساله در بازگشت به میدان استراحت خواهد داد و بازی را با امثال فاتی یا کارلس پرز آغاز خواهد کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport/football/european

© The Independent

بیشتر از ورزش