۳۹ نفر در اثر واژگونی قایق مهاجران در فلوریدا ناپدید شدند

تنها سرنشین نجات‌یافته از قایق با گارد ساحلی تماس گرفت و درخواست کمک کرد

U.S. Coast Guard/Handout via REUTERS

پس از واژگونی یک قایق که گمان می‌رود برای قاچاق انسان در سواحل فلوریدا در مسیر باهاما در حرکت بود، گارد ساحلی ایالات متحده به دنبال ۳۹ سرنشین ناپدید شده‌ آن می‌گردد.

 به گزارش گاردین، آژانس امنیت دریایی در توییتر گزارش داد که بامداد روز سه‌شنبه از سوی یکی از سرنشینان نجات‌یافته آن قایق، تماسی تلفنی دریافت کرده است.

این مرد که در ۷۲ کیلومتری شرق فورت پیرس به تکه‌ای از قایق غرق‌شده چسبیده بود، پس از تماس با گارد ساحلی گفت که شنبه‌شب، ۲۲ ژانویه، او و  ۳۹ نفر دیگر جزیره بیمینی در باهاما را ترک کردند.

به گفته آن مرد نجات‌یافته، هیچ‌کس جلیقه نجات به تن نداشتند و قایق در اثر هوای نامناسب واژگون شد و همه سرنشینان جز همین یک نفر، در آب فرو رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 گارد ساحلی این موضوع را یک پرونده قاچاق انسان می‌داند. این سازمان با انتشار تصویری از این مرد سرگردان در دریا، اعلام کرد که از طریق نیروهای هوایی و دریایی، منطقه را برای یافتن سایر سرنشینان دیگر جست‌وجو می‌کند.

گارد ساحلی عموما در آب‌های اطراف هائیتی، جمهوری دومینیکن، کوبا، و باهاما گشت‌زنی می‌کند تا مهاجرانی را که می‌کوشند به ایالات متحده برسند، به کشورهاشان بازگرداند.

 حوادث واژگونی قایق‌های مملو از جمعیت، که بسیاری از آن‌ها جویای پناهندگی در ایالات متحده هستند، در آب‌های فلوریدا غیرعادی نیست. روز جمعه، ۲۱ ژانویه، نیز نیروهای ساحلی ۸۸ شهروند هائیتی را در یک کشتی باری بادبانی پیدا کردند.

در ژوئیه گذشته، گارد ساحلی فلوریدا ۱۳ نفر را پس از واژگونی قایقی در نزدیکی کی‌وست، از توفان استوایی السا نجات داد. بازماندگان آن قایق اعلام کردند که کوبا را با ۲۲ سرنشین ترک کرده‌اند و ۹ تن از آنان در آب گم شدند.

به گفته آژانس امنیت دریایی، از اکتبر دست‌کم ۵۵۷ مهاجر کوبایی از سوی گارد ساحلی شناسایی شده‌اند و در طول پنج سال گذشته، میزان کوبایی‌های بازداشت‌شده در دریا حدود ۷۴۰۰ نفر بوده است.

در سال‌های اخیر، علاوه بر مهاجران کوبایی، عبور کشتی‌های مهاجران هائیتی نیز با توجه به بحران‌های اقتصادی و سیاسی، و همچنین آدم‌ربایی‌های گروه‌های تبهکار در آن کشور، بیشتر شده است. گارد ساحلی می‌گوید دست‌کم ۱۵۹ شهروند هائیتی را ظرف چند ماه گذشته در دریا دستگیر کرده است.

بیشتر از جهان