کره شمالی دو موشک‌ کروز آزمایش کرد

کیم جونگ، رهبر کره شمالی، هفته گذشته هشدار داد شاید آزمایش‌ بمب اتمی و موشک‌های دوربرد را از سر گیرد

آزمایش اخیر پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری است-KCNA VIA KNS / AFP

ارتش کره‌ جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز سه شنبه، ۲۵ ژانویه، از ساحل شرقی خود دو موشک کروز را به سوی دریا شلیک کرد.
به گزارش رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی برد و یا مسیر موشک را مشخص نکرد، با این حال گفت کره جنوبی به همراه مقامات آمریکایی در حال بررسی و تحلیل این آزمایش موشکی‌اند.
آزمایش اخیر پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری است. این کشور پیشتر یک موشک تاکتیکی هدایت‌شونده، دو موشک مافوق صوت با قابلیت سرعت بالا و مانور پس از برخاست، و نیز یک سامانه موشکی ریلی را آزمایش کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


کیم جونگ، رهبر کره شمالی، هفته گذشته از تقویت ارتش این کشور سخن گفت و هشدار داد شاید آزمایش‌ بمب اتمی و موشک‌های دوربرد را نیز از سر گیرد.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، این کشور از گزارش‌‌های مربوط به این آزمایش موشکی آگاه است و به همراه ژاپن و کره جنوبی در حال ارزیابی است. این مقام جزئیات بیشتری را فاش نکرد ولی افزود که واشنگتن آمادگی دارد با پیونگ ‌یانگ گفتگو کند.
او افزود، ایالات متحده به تلاش‌های خود برای هماهنگی با جامعه بین‌المللی برای بازداشتن کره‌ شمالی از پیشبرد برنامه‌ تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد.
کره شمالی می‌گوید این کشور آماده گفتگو است، اما تنها در صورتی که ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان این کشور سیاست‌های خصمانه خود و اقداماتی همچون تحریم‌ها و رزمایش‌های نظامی را کنار بگذارند.

بیشتر از جهان