کرونا در اردوگاه تیم ملی فوتبال؛ حساب‌وکتاب اسکوچیچ به هم ریخت

در آستانه دیدار با عراق، غیبت سردار، نوراللهی، مجید و احسان نگرانی‌ها را افزایش داد

دراگان اسکوچیچ در مخمصه‌ای غیرمنتظره‌ قرار گرفته است - فدراسیون فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران اگرچه با ۱۶ امتیاز صدرنشین گروه آ مسابقات انتخابی جام جهانی قطر است و می‌تواند به صعود زودهنگام خوش‌بین باشد، بازی با عراق و امارات (در روزهای ۷ و ۱۲ بهمن در تهران) همچنان برایش سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود. ایران با کسب امتیازهای این دو بازی، می‌تواند جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند اما ابتلای احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و مجید حسینی، چهار بازیکن تیم ملی، به کرونا و مشکل  لژیونرهای دیگر (اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد) برای سفر به تهران، دراگان اسکوچیچ را در مخمصه‌ای غیرمنتظره‌ قرار داده است.

سردار آزمون که در روزهای اخیر برای امضای قرارداد با بایرلورکوزن چندین سفر داشت، به کرونا مبتلا شده است. احمد نوراللهی، بازیکن شباب الاهلی، نیز از ویروس کرونا در امان نمانده و احسان حاج‌صفی هم که برای آ.ا.ک یونان بازی می‌کند، به کرونا مبتلا شده است. مجید حسینی آخرین بازیکنی بود که خبر ابتلای او به کرونا منتشر شد.

غیبت این چهار بازیکن در بازی با عراق قطعی است و شاید حاج‌صفی برای بازی شانس کمتری داشت، اما سردار آزمون و احمد نوراللهی از بازیکنان ثابت فهرست اسکوچیچ‌اند و به‌خصوص بازی بدون سردار آزمون، چیزی نیست که تیم ملی به آن عادت داشته باشد. با تمجید اخیر اسکوچیچ، شاید مجید حسینی نیز مقابل عراق یا امارات در ترکیب تیم جا می‌گرفت؛ به خصوص وقتی محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل انتشار یک فایل صوتی منتسب به او، در یک پرونده جنجالی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درگیر است.

مهدی طارمی هم برای سفر به تهران با مشکلاتی مواجه شده و هواپیمایی که او مسافرش بود، به دلیل شرایط آب‌وهوایی‌ در شهر دیگری فرود آمده است. او به شهر دالامان در ترکیه رفته و کشدار شدن سفرش می‌تواند عامل خستگی این مهاجم تیم ایران باشد. در روزی که سردار آزمون در اختیار تیم ملی نیست، خستگی طارمی می‌تواند خط حمله تیم ملی را تضعیف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از بین بازیکنانی که اسکوچیچ به عنوان جانشین برای خط حمله نیاز دارد، اللهیار صیادمنش نیز به دلیل انتقال از فنرباغچه به تیم جدید، پاسپورت خود را در اختیار ندارد و شاید نتواند خود را به تهران برساند. کریم انصاری‌فرد نیز دیرهنگام به تهران می‌رسد (به همراه پیام نیازمند و امیر عابدزاده).

خستگی ناشی از این سفرها و برگزار نشدن حتی یک جلسه تمرین با شرکت همه بازیکنان پیش از بازی با عراق، برای تیم ملی ایران شرایط خوبی نیست و به ناهماهنگی منجر می‌شود. دراگان اسکوچیچ هنگام اعلام فهرست جدید تیم ملی، این بازیکنان را در فهرست ذخیره قرار داده بود: محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فر، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی. از این جمع کمال، کامیابی‌نیا با توجه به غیبت نوراللهی، به فهرست اصلی اضافه شده و عارف آغاسی نیز جانشین مجید حسینی شده است، اما با توجه به غیبت چند بازیکن دیگر، هنوز روشن نیست که اسکوچیچ چه بازیکنانی را به اردو فرامی‌خواند. محاسبات اسکوچیچ تغییر کرده و حساب‌وکتاب او در انتخاب بازیکنان به هم ریخته و این موقعیتی سخت برای مربی تیم ملی فوتبال ایران است.

عراق و امارات از تیم‌های ناکام مرحله گروهی مسیر جام جهانی‌اند که نتایجی که کسب کرده‌اند امید چندانی برای صعودشان باقی نگذاشته است. عراق با چهار امتیاز، تیم پنجم گروه و امارات با شش امتیاز، تیم سوم گروه است. در واقع رقابت اصلی برای سرگروهی بین ایران و کره‌جنوبی جریان دارد. سوریه و لبنان هم دیگر تیم‌های این گروه‌اند که برای صعود شانسی ندارند.

تیم ملی عراق، حریف روز چهارشنبه تیم ملی ایران، مثل رقیب خود با ابتلای بازیکنانش به کرونا درگیر شده است. در شرایطی مشابه، لژیونرهای تیم ملی عراق نیز برای سفر به تهران و حضور در اردوی عراق با مشکلاتی مواجه‌اند و عراق هم دغدغه‌هایی شبیه ایران دارد.

فهرست بازیکنان تیم ملی ایران

دروازه‌بان‌ها

علیرضا بیرانوند (بوآویشتا پرتغال)
امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا)
پیام نیازمند (پورتیموننزه پرتغال)

مدافعان

صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)
محمدحسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)
شجاع خلیل‌زاده (الریان قطر)
مجید حسینی (ترابزون اسپور ترکیه)
امید نورافکن (سپاهان)
میلاد محمدی (آاک آتن یونان)
سیاوش یزدانی (استقلال)
صالح حردانی (فولاد)

هافبک‌ها

سعید عزت‌الهی (الغرافه قطر)
میلاد سرلک (پرسپولیس)
احسان حاج‌صفی (آاک آتن یونان)
وحید امیری (پرسپولیس)
مهدی ترابی (پرسپولیس)
احمد نوراللهی (شباب الاهلی امارات)
سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)
علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)
علی قلی‌زاده (شارلروا بلژیک)
الهیار صیادمنش (فنرباغچه ترکیه)

مهاجمان

مهدی طارمی (پورتو پرتغال)
سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه)
کریم انصاری‌فرد (آاک آتن یونان)
کاوه رضایی (ادهورلی لوون بلژیک)
مهدی قایدی (شباب الاهلی امارات)
شهاب زاهدی (زوریا لوهانسک اوکراین)

لیست انتظار: محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فر، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس، سروش رفیعی

دعوت‌نشده‌ها به دلیل ابتلا به کرونا پیش از اعلام فهرست: امیرحسین حسین‌زاده و مهدی مهدی‌پور

خط خورده‌ها به دلیل ابتلا به کرونا: احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون، مجید حسینی

بیشتر از فوتبال