نادال در نیمه‌نهایی تنیس استرالیا؛ دو مسابقه تا تاریخ‌سازی

نادال موفق شد در پنچ ست نفس‌گیر، دنیس شاپووالوف کانادایی و پرانگیزه را از پیش رو بردارد

نادال در این مسابقه که هنگام ظهر و در هوای گرم ملبورن برگزار شد، بازی را طوفانی شروع کرد - William WEST / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای بخش مردان، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۶ تنیس جهان، پس از یک نبرد طولانی و در حالی که دو ست ابتدایی را به پیروزی رسیده بود، موفق شد در پنچ ست نفس‌گیر، دنیس شاپووالوف کانادایی و پرانگیزه را از پیش رو بردارد و برای هفتمین بار به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسد.

نادال در این مسابقه که هنگام ظهر و در هوای گرم ملبورن برگزار شد، بازی را طوفانی شروع کرد و ست‌های اول و دوم را با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ پیروز شد اما خستگی و گرمای زیاد هوا رفته‌رفته کار را برای نادال دشوار کرد و باعث شد تا دنیس جوان به‌خوبی به بازی بازگردد و با سرویس‌های پرقدرتش کار را برای نادال دشوار کند. او موفق شد ست‌های سوم و چهارم را با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ پیروز شود و بازی به ست نهایی و پنجم کشیده شد.

نادال که پس از یک دوره طولانی مصدومیت به رقابت‌های تنیس بازگشته است، در اواسط ست چهارم با مشکلی مواجه شد و زمان پزشکی تقاضا کرد. این مسئله این شبهه را به وجود آورد که او مصدوم شده است. اما بعد مشخص شد که او از ناحیه شکم مشکلی جزئی داشته است و می‌تواند به بازی ادامه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با شروع ست پنجم، اشتباهات بچه‌گانه شاپووالوف باعث شد تا نادال خیلی زود پیش بیفتد. خستگی نادال در ست پنجم قابل‌توجه بود اما اشتباه‌های فراوان حریف کانادایی این فرصت را به نادال داد تا این ست را نیز ۶-۳ به سود خود خاتمه دهد و در مجموع سه بر دو پیروز شود.

نادال پس از پیروزی در مسابقه‌ای که چهار ساعت طول کشید، برای بار هفتم به نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا راه یافت و حالا باید منتظر برنده دیدار برتینی و مونفیس فرانسوی باشد. نادال در پایان بازی گفت: «باید بگویم بازی بسیار سختی بود و شانس هم در این مسابقه با من همراه بود. در مورد رسیدن به فینال یا قهرمانی نظری ندارم. من تا اینجا هم باید ممنون باشم که توانستم در این سطح تنیس بازی کنم و بار دیگر در این مسابقات حضور داشته باشم. در این چند ماه، مصدومیت‌های زیاد مشکلات بسیاری برای من به وجود آورد و تنها می‌توانم بگویم خوشحالم که می‌توانم در یک مسابقه دیگر آن هم در نیمه‌نهایی تنیس آزاد استرالیا بازی کنم. خوشحالم که روش برگزاری در سال ۲۰۲۲ تغییر کرده است و مسابقه نیمه‌نهایی روز جمعه برگزار می‌شود و من فرصت دارم خوب استراحت کنم.»

نادال ۳۵ ساله که ۲۰ عنوان گرند اسلم را در اختیار دارد، تنها دو مسابقه تا تاریخ‌سازی در دنیای تنیس فاصله دارد. او با قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا می‌تواند بیست‌ویکمین عنوان قهرمانی خود را به دست آورد و به پرافتخارترین تنیسور مرد جهان تبدیل شود.

بیشتر از تنيس