ائتلاف راستگرایان برنده انتخابات اسرائیل

نتایج انتخابات پارلمانی روز سه شنبه در اسراییل نشان می دهد که حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی برای پنجمین بار تشکیل

حکومت خواهد داد.

با شمارش 97 در صد آرای ریخته شده به صندوق ها، حزب لیکود برنده 37 کرسی از 120 کرسی پارلمان اسرائیل است. ائتلاف حزب حاکم با راستگرایان مذهبی اکثریت لازم 65 کرسی را در اختیار نخست وزیر کنونی قرار می دهد.

اتحاد " آبی و سفید" به رهبری بنی گانتس از رقیبان اصلی نتانیاهو 35 کرسی را از آن خود کرده است. این اتحاد می تواند در ائتلافی با سایر احزاب چپ میانه رو، رهبری مخالفان را در پارلمان اسرائیل با 55 کرسی به دست بگیرد.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی در ساعات پایانی روز چهارشنبه  در مقر حزب لیکود گفت که هرچند حکومت آینده حکومت راستگرایان خواهد بود اما گفت که می خواهد نخست وزیر همه مردم اسرائیل باشد.

تقسیم آرای رای دهنده گان به احزاب و ائتلاف های سیاسی در اسرائیل نشان می دهد که مخالفان بینامین نتانیاهو در جایگاه اپوزیسیون سیاسی در کنست یا پارلمان اسرائیل امکان به چالش کشیدن حکومت ائتلافی به رهبری بینامین نتانیاهو را خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر فعلی اسرائیل متهم به فساد مالی است. دادستان کل اسرائیل در اواخر فبروری در نامه ای به نتانیاهو نوشته بود که قصد دارد او را به اتهام رشوت، تقلب و شکستن اعتماد جمعی متهم بشناسد. دادگاه عالی اسرائیل باید زمان برگزاری جلسه نهایی در مورد  اتهام های وارده بر نخست وزیر را اعلام کند.

با روی کار آمدن اپوزیسیون به رهبری اتحاد آبی و سفید این احتمال وجود دارد که بررسی پرونده اتهام های نخست وزیری ابعاد تازه بیابد.  

 گزارش های وجود دارندکه نتایناهو به زودی پس از تشکیل حکومت ائتلافی با تصویب لایحه ای به  خودش اعطای مصوونیت قضایی کند.

  در جریان مبارزات انتخاباتی اتهام های فساد مالی نخست وزیر و مباحث مربوط به امنیت اسرائیل از موضوعات محوری بودند.

بیشتر از