تعداد بازدیدکنندگان از اکسپو دبی به ۱۱میلیون نفر رسید

با افتتاح اجرای نمایش موزیکال «چرا؟» که در میدان اصلی الوصل نمایشگاه اجرا می‌شود، تعداد بازدیدکنندگان بالاتر رفته است

برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی روز سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه، اعلام کردند که درطول مدت کمتر از چهار ماه، آخرین آمار تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به مرز ۱۱میلیون نفر نزدیک شده است.

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال، از زمان افتتاح اکسپو ۲۰۲۰  برای عموم در اول اکتبر (نهم مهرماه) تا روز دوشنبه، ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن‌ماه)، ۱۰میلیون و ۸۳۶هزار و ۳۸۹ بازدیدکننده از نمایشگاه، غرفه‌ها و برنامه‌های متنوع آن بازدید کرده‌اند. 

براساس این گزارش، با افتتاح اجرای نمایش موزیکال «چرا؟» (Why? The Musical) در هفته گذشته، تعداد بازدیدکنندگان بالا رفته است. این نمایش موزیکال ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی شکر کاپور، فیلمساز برنده جایزه آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) و با موسیقی آهنگساز برنده اسکار، ای. آر. رحمان، تا ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) هر هفته چهار شب (از پنج‌شنبه تا یکشنبه) بر روی صحنه خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نمایش با بازی شوبشری کندیا، بازیگر استرالیایی تئاتر، و جاوید جعفری، بازیگر و کمدین هندی، به‌همراه بیش از یک‌صد بازیگر دیگر در میدان مرکزی الوصل نمایشگاه (الوصل پلازا) اجرا می‌شود. هم‌زمان به‌عنوان بخشی از اجرا، تصاویر خیره‌کننده‌ای نیز برروی گنبد الوصل، بزرگ‌ترین صفحه‌ نمایش ۳۶۰درجه‌ای جهان، نمایش داده می‌شود.

درحالی‌که پس از حدود چهارماه، تعداد کل بازدیدکنندگان از اکسپو۲۰۲۰ دبی به حدود ۱۱ میلیون نفر رسیده است، خبرگزاری فارس در گزارشی با انتقاد از عملکرد ضعیف غرفه ایران در این نمایشگاه، نوشته تعداد بازدیدکنندگانی که به این غرفه سر زده‌اند، هنوز به یک‌میلیون نفر هم نرسیده است. 

 آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از تعداد بازدیدکنندگان غرفه ایران در اکسپو دبی مربوط به تاریخ ۱۸ آذرماه بود که خبرگزاری ایرنا اعلام کرد این تعداد به ۶۰۰هزار نفر رسیده است.

نمایشگاه بین‌‌المللی اکسپو۲۰۲۰ از نهم مهرماه ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) در دبی آغاز شد و تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) ادامه خواهد داشت. 

اکسپو ۲۰۲۰ دبی در ماه‌های گذشته، با جذب بازدیدکنندگانی از سراسر جهان، در ایجاد آگاهی از دبی و تبدیل این شهر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در زمانی که هنوز جهان به‌طور کامل از محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا خلاص نشده، سهم عمده‌ای عمده‌ای داشته است.  

بیشتر از سفر