حمله به جبهه مقاومت ملی: چهار طالب کشته شدند

درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای مقاومت ملی در بغلان به درخواست تسلیم طالبان پاسخ رد دادند

درگیری نیمه شب یکشنبه در روستاهای کزل و چرخ‌وفلک آغاز شد و تا نیمه‌های روز دوشنبه، چهارم بهمن ادامه داشت - @BarialaiSangin

در درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان در شهرستان خوست استان بغلان در شمال افغانستان، تاکنون چهار جنگجوی طالب و یک نیروی جبهه مقاومت ملی کشته شده و دست‌کم شش نفر از دو طرف زخمی شده‌اند.

شریف‌الله سنگین، عضو جبهه مقاومت ملی، به ایندیپندنت فارسی گفت که درگیری زمانی آغاز شد که صدها جنگجوی طالب زیرنظر فرماندهی امنیتی، استاندار و فرماندهان ارشد طالبان شب یکشنبه، سوم بهمن، به شهرستان خوست وارد شدند و به نیروهای جبهه مقاومت ملی پیام دادند که تسلیم شوند. سنگین افزود: «نیروهای جبهه مقاومت ملی که از قبل برای دفع حملات طالبان آمادگی داشتند، در سه سنگر مستقر شدند و به درخواست تسلیم طالبان پاسخ رد دادند.»

به گفته شریف‌الله سنگین، درگیری نیمه شب یکشنبه در روستاهای کزل و چرخ‌وفلک آغاز شد و تا نیمه‌های روز دوشنبه، چهارم بهمن، ادامه داشت. فرمانده نیروهای جبهه مقاومت ملی بریالی سنگین است که از پنج ماه پیش تاکنون، شماری از روستاهای شهرستان خوست را در اختیار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع خبری افزود که در جریان درگیری‌ها تاکنون چهار جنگجوی طالب کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. او در مورد تلفات نیروهای جبهه مقاومت ملی هم گفت: «یک نیروی جبهه ما کشته و یک نیروی دیگر زخمی شده است.»

شریف‌الله سنگین مدعی شد که طالبان هنگام حمله به مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی، شماری از مردم محلی را بازداشت و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند و به همین دلیل تاکنون دو غیرنظامی هم در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند؛ اما با وجودی که شمار جنگجویان طالب حدود ۵۰۰ نفر و تعداد نیروهای جبهه مقاومت ملی حدود ۱۵۰ نفر است، طالبان نتوانسته‌اند قرارگاه‌های مقاومت را تسخیر کنند. سخنگویان طالبان تاکنون در مورد درگیری‌‎ها در بغلان و وارد شدن تلفات به جنگجویان این گروه اظهارنظر نکرده‌اند.

در حالی که سران طالبان در نشست‌ها و مصاحبه‌های خود، جنگ در افغانستان را پایان‌یافته اعلام می‌کنند، خشونت‌ در افغانستان در حال افزایش است. بعدازظهر یکشنبه، سوم بهمن، یک مهاجم مسلح دو جنگجوی طالب در ناحیه دهم شهر مزارشریف را هدف قرار داد که یکی از آنان کشته و دیگری زخمی شد. یک فرمانده محلی این گروه هم قبل‌ازظهر یکشنبه در تیراندازی یک فرد مهاجم در ناحیه چهارم شهر تالقان کشته شد. حملات مسلحانه و مین‌گذاری‌های جنگجویان گروه تروریستی داعش خراسان در شهرهای مختلف افغانستان از جمله، کابل، جلال‌آباد، هرات و شهرستان‌های شرق افغانستان نیز افزایش یافته است.

هم‌زمان با افزایش درگیری‌ها، مذاکرات و نشست‌هایی در دوحه، پایتخت قطر و اسلو، پایتخت نروژ، با شرکت نمایندگانی از گروه طالبان، فعالان سیاسی افغان و دیپلمات‎‌‌های غربی جریان دارد. شرکت‌کنندگان در این مذاکرات و نشست‌ها درباره راه‌حل‌های بحران افغانستان و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این کشور بحث و گفت‌وگو می‌کنند.