تساوی میلان و یووه به نفع اینتر صدرنشین تمام شد

برنامه‌ریزی هر دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر بی‌نتیجه ماند و در نهایت دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت دادند

زلاتان و لیائو بارها حملاتی را طرح‌ریزی کردند که البته هیچ‌کدام به گل منجر نشد - Alberto PIZZOLI / AFP

حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وسوم سری آ ایتالیا بین تیم‌های میلان و یوونتوس در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار شد که در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

میلان، نزدیک‌ترین و جدی‌ترین تعقیب‌کننده اینترمیلان در صدر جدول، برای کم کردن فاصله امتیازی با رقیب دیرینه خود، کار بسیار سختی در پیش داشت چرا که در این روزها، یووه با بردهای متوالی توانسته است جایگاه خود در رده پنجم را تثبیت کند و به بالای جدول هم نیم‌نگاهی داشته باشد. آمادگی این روزهای دیبالا یکی از نقاط قوت یووه است و آلگری امیدوار بود که او در این مسابقه نیز ستاره تیمش باشد.

بازی در نیمه اول، بسیار متعادل آغاز شد و یووه سعی داشت جریان بازی را در کنترل خود بگیرد اما رفته‌رفته این میلان میزبان بود که ابتکارعمل را در دست گرفت و زلاتان و لیائو بارها حملاتی را طرح‌ریزی کردند که البته هیچ‌کدام به گل منجر نشد.

مصدومیت زلاتان در اواسط نیمه اول بدترین اتفاق ممکن برای روسونری‌ها (قرمزوسیاه‌پوشان) بود و همین موضوع باعث شد تا توان هجومی میلان در ادامه مسابقه کمتر شود. آمدن ژیرو به زمین مسابقه به‌جای زلاتان در نیمه نخست هم چندان برای میلانی‌ها کارساز نبود و نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم نیز همانند نیمه اول کم‌حادثه بود و برنامه‌ریزی هر دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر بی‌نتیجه ماند و در نهایت دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت دادند؛ نتیجه‌ای که بیشتر از همه اینترمیلان صدرنشین را خوشحال کرد و حالا آن‌ها با میلان، رقیب دیرینه خود، چهار امتیاز اختلاف دارند. این تساوی برای ناپولی، دیگر مدعی عنوان قهرمانی در این فصل، نیز مطلوب بود؛ چرا که با تساوی میلان، آن‌ها توانستند رتبه دوم جدول را به دست آورند.

پیولی، سرمربی میلان، پس از پایان بازی معتقد بود که مصدومیت زلاتان در این مسابقه به تیمشان ضربه بزرگی زده و حالا فاصله با اینتر در صدر بیشتر شده است و آن‌ها در بازی رودررو مقابل اینتر در هفته‌های آینده، حتما باید پیروز شوند.

پیولی در ادامه گفت: «زلاتان مدتی است از ناحیه آشیل پا مصدوم شده است و سفت بودن زمین سن سیرو را مقصر این داستان می‌داند. امیدوارم در هفته‌های آینده مشکلش حل شود و بتواند به ترکیب تیم اضافه شود. ما می‌دانستیم که چه بازی سختی پیش رو داریم و از همان ابتدا سعی کردیم تا تمام راه‌های نفوذ حریف را ببندیم. در این مسابقه هم خوب کار کردیم اما شرایط همیشه به‌گونه‌ای که شما دوست دارید پیش نمی‌رود. وضعیت مانند سال گذشته است و ما باید هم برای قهرمانی و هم برای گرفتن سهمیه تلاش کنیم و این رقابت را در صدر جدول بسیار حساس کرده است؛ بنابراین برای رسیدن به هدفمان باید بیشتر تلاش کنیم و همه‌چیز را فدا کنیم.»

اینترمیلان یکشنبه شب موفق شده بود به‌سختی و با نتیجه دو بر یک ونتزیا را در خانه شکست دهد و حالا با یک بازی کمتر نسبت به ناپولی و میلان، با ۵۳ امتیاز در صدر است و در صورت برد در دیدار عقب‌افتاده، می‌تواند اختلاف امتیازی خود را بیشتر کند.

بیشتر از فوتبال