ملاقات وزیر خارجه اسرائیل و رئیس امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین

طی ماه‌های اخیر گفتگوهای غیررسمی بین مقامات فلسطینی و اسرائیلی مجددا از سر گرفته شده است

وزیر خارجه اسرائیل و رئیس امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین با یکدیگر ملاقات کردند - AFP

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل و حسین الشیخ، رئیس امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین عصر یکشنبه به صورت رسمی با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش عرب نیوز، حسین الشیخ، در توییتر خود نوشت: «امروز عصر با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار کردم و درباره چندین موضوع سیاسی و دوجانبه گفتگو کردیم.»

او بدون اشاره به محل وقوع این ملاقات افزود: «من بر نیاز به افق سیاسی مشترک بین دو طرف بر اساس مشروعیت بین‌المللی تأکید کردم».

وزارت خارجه اسرائیل از اظهار نظر رسمی در این مورد خودداری کرد اما انجام این دیدار را رد نکرد.

در اواخر دسامبر، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل میزبان گفتگوهایی با محمود عباس در اولین سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل برای یک دیدار رسمی از سال ٢٠١٠ بود. در آن زمان، وزارت دفاع اسرائیل هدف از انجام گفتگوها را انجام «اقدامات اعتمادساز» با تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد.

این اقدامات شامل پرداخت ٣٢ میلیون دلار از مالیات‌های جمع‌آوری‌شده توسط اسرائیل به فلسطین همچنین و اعطای ٦٠٠ مجوز اضافی برای عبور تجار فلسطینی به اسرائیل بود.

طی ماه‌های اخیر گفتگوهای غیررسمی بین مقامات فلسطینی و اسرائیلی مجددا از سر گرفته شده است. انتظار می‌رود در دولت جدید اسرائیل امکان بهبود وضعیت فلسطینی‌های ساکن اسرائیل فراهم شود.