کارشناس تغذیه: این لیموناد بهترین درمان بامداد خمار است

بعد از یک شب شادنوشی، همه به دنبال درمان سردرد فردا صبح هستند

«داروی» کسالت بعد از نوشیدن الکل «به طور کلی خیالی» است-CANVA

یک متخصص تغذیه در تیک‌تاک بسیار پربیننده شده است زیرا دستور تهیه لیمونادی را منتشر کرده است که هر بار در موقع خماری بعد از مصرف الکل می‌خورد.

مونیکا دی‌آگوستینو، ساکن نیویورک ایالات متحده آمریکا، می‌گوید که هر آخر هفته، بعد از نوشیدن ده سودای تکیلا در میخانه در شب قبل، این معجون را درست می‌کند.

در ویدئویی که بیش از ۳.۵ میلیون بار دیده شده است، او گفته است که این به‌اصطلاح «لیموناد شفابخش» روشی سریع و راحت برای جبران مواد مغذی هنگام خماری بعد از مشروب‌خواری است.

او به بینندگان گفت: «علت اصلی این که با این نوشیدنی احساس بهتر شدن می‌کنید، آب‌رسانی است؛ نمی‌خواهم چرند بگویم، اما دارم چیزهای خوبی اضافه می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او شروع می‌کند به پر کردن شیشه‌ای دردار و دهن‌گشاد با آب، و اضافه کردن سه قاشق غذاخوری آب‌لیموی شیشه‌ای و سه قاشق چای‌خوری زنجبیل به آن.

سرانجام او یک بسته کوچک شیرین‌کننده هول ارت (Whole Earth) به مخلوط اضافه می‌کند که حاوی زردچوبه، عصاره برگ استویا، فلفل سیاه، و عصاره میوه مانک (Monk Fruit) است.

او به آن‌هایی که در آمریکا نیستند و نمی‌توانند این شیرین‌کننده را بخرند توصیه می‌کند که از پودر زردچوبه، فلفل سیاه، و شیرین‌کننده‌های دلخواه خود استفاده کنند.

این دستور تهیه نوشیدنی در پلتفرم با تحسین بسیاری روبه‌رو شده است، و یکی از کاربران نظر داده است: «موقعی که این را نوشیدم، کبدم با دست خودش برایم شعر نوشت.»

یکی دیگر نوشت: «امروز این را درست کنید، خیلی خوب است. من به نوشیدنی خودم پودر چغندر اضافه کردم.»

نفر سومی چنین نظر داده بود: «خیلی ممنون! می‌دانم آب مهم است، اما آب خوردن برای من سخت است. این نوشیدنی به من خیلی کمک می‌کند. عاشقش هستم.»

همان‌طور که دی‌آگوستینو خاطر نشان کرد، دلیل اصلی این که لیموناد شفابخشش به او کمک می‌کند تا فردای شبی که الکل نوشیده احساس بهتری پیدا کند، این است که به بدن آب می‌رساند.

سازمان بهداشت همگانی بریتانیا در تارنمایش اعلام کرده است که «داروی» کسالت بعد از نوشیدن الکل «به طور کلی خیالی» است.

این سازمان توصیه می‌کند کسالت بعد از الکل را با آب‌رسانی به بدن و افزایش قند دریافتی مداوا کنید تا «کمتر احساس لرزش داشته باشید.»

محققان کالج کینگ لندن و ساوت لندن، و بنیاد تراست مادزلی وابسته به سازمان بهداشت همگانی بریتانیا، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که بیشتر داروهای عمومی کسالت بعد از الکل، مانند مکمل‌های ویتامینی، جنسینگ قرمز، یا خوردن انگنار، کارآمد نیستند.

متخصصان یافته‌های ۲۱ آزمایش دارونمای تحت کنترل را با ۲۳ دارو تجزیه و تحلیل کردند.

از میان داروهای مورد آزمایش، شرکت‌کنندگان گزارش کردند که فقط هفت تا از آن‌ها بر بهبود نشانه‌هایشان تاثیر داشتند، اما این مطالعات از «کیفیت پایینی» برخوردارند و متخصصان آن‌ها را قابل اطمینان نمی‌دانند.

© The Independent

بیشتر از زندگی