ادامه سقوط قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در هفته گذشته ١٦.٨ درصد کاهش یافته است

فعلا رمز ارزها در سقوط ارزش با یکدیگر در رقابت هستند - AFP

بیت کوین در روز شنبه دوباره سقوط کرد و با کاهش چهار درصدی در محدوده ۳۵ هزار دلار قرار گرفت.

بیت کوین، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمز ارز جهان، در حال حاضر حدود نیمی از قیمت دوران اوج ۶۹ هزار دلاری خود در ماه نوامبر را دارد. درواقع هر کسی که در ابتدای سال بیت کوین را خریداری کرده باشد، اکنون شاهد از دست دادن بیش از ۲۳ درصد از ارزش دارایی خود طی تنها سه هفته بوده است.

این ارز دارای نوسانات شدید قیمت بوده است و پس از افزایش نرخ بهره از سوی بانک فدرال رزرو ایالات متحده، ضربه خورده است.

سقوط چشمگیر در بازارهای رمز ارزها شدیدتر شده است و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال صدها میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده‌اند. قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۱۶.۸ درصد کاهش یافته است و سایر رمز ارزها نیز زیان‌های شدیدتری را تجربه کرده‌اند. برای مثال اتریوم اکنون ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

روند نزولی بیت کوین در کل بازار رمز ارز نیز تا حد زیادی بازتاب داشت و قیمت اتریوم (ETH)، بایننس‌ کوین (BNB) و سولانا (SOL) نیز در آغاز سال ۲۰۲۲ افت قابل‌ ملاحظه‌ای داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه سال ۲۰۲۱ برای بیت کوین سالی بی‌سابقه بود، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ افزایش ارزش و محبوبیت رقبای آن را شاهد باشیم و حتی ممکن است از آن پیشی بگیرند.

با این حال فعلا رمز ارزها در سقوط ارزش با یکدیگر در رقابت هستند.

این افت قیمت عوامل بسیاری داشته است از جمله اینکه انتظار می‌رود در سال جدید خزانه فدرال ایالات متحده نرخ سود را دست کم چهار برابر کند و استخراج بیت‌کوین در قزاقستان نیز با دشواری مواجه شده است.

بیشتر از اقتصاد