اومیکرون مراسم ازدواج نخست‌وزیر نیوزیلند را برهم زد

با ابتلای ۹ نفر به اومیکرون در یک خانواده، هشدار قرمز اجرای محدودیت‌ها در نیوزیلند به صدا درآمده است

جاسیندا آردرن و شریک زندگی‌اش کلارک گیفورد تاریخ عروسی خود را اعلام نکرده بودند - Mark Tantrum / AFP

 نخست‌وزیر نیوزیلند مجبور شد مراسم عروسی خود را به دلیل تشدید محدودیت‌های کووید-۱۹ در مواجهه با اومیکرون لغو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جاسیندا آردرن پس از تشریح محدودیت‌های جدید در نیوزیلند تاکید کرد: «عروسی من برگزار نمی‌شود. به‌این‌ترتیب من هم به بسیاری از نیوزیلندی‌های دیگر پیوستم که چنین تجربه‌ای را در دوران همه‌گیری کرونا داشته‌اند و بسیار متاسفم.»

هم‌زمان با ابتلای ۹ نفر به اومیکرون در خانواده‌ای که برای شرکت در مراسم عروسی سفر کرده بودند و همچنین مبتلا شدن مهماندار هواپیما، نیوزیلند از نیمه‌شب یکشنبه محدودیت‌های جدی «هشدار قرمز» را اعمال کرد.

در این محدودیت‌ها که دست‌کم تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت، علاوه بر ممنوعیت تجمع افراد، استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و مغازه‌ها اجباری است.

جاسیندا آردرن و شریک زندگی‌اش کلارک گیفورد تاریخ عروسی خود را اعلام نکرده بودند، اما تصور می‌شود این مراسم برای چند هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آردرن که مادر یک فرزند است در پاسخ به این‌که در مورد لغو مراسم عروسی‌اش چه احساسی دارد، گفت: «زندگی همین است. من هیچ تفاوتی با هزاران نیوزیلندی دیگر ندارم که تاثیرات مخرب‌تری از این بیماری همه‌گیر و غم بیماری و از دست دادن عزیزانشان را تجربه کرده‌اند.»

رویکرد سخت‌گیرانه نیوزیلند در مهار ویروس کرونا تا حدود زیادی موفقیت‌آمیز بود. این کشور از زمان شروع همه‌گیری کرونا، ۱۵ هزار و ۱۴۰ مورد ابتلا و ۵۲ مورد مرگ ثبت کرده است.

جاسیندا آردرن از اولین روز درگیری نیوزیلند با بحران کرونا اعلام کرد که دولتش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس و نجات جان مبتلایان و پیشگیری از ابتلای افراد سالم به کار خواهد گرفت.

دستورالعمل‌های دولت آردرن شامل اعلام دوران قرنطینه، تعطیل کردن تمام مشاغل و فعالیت‌های جاری عمومی و بستن مرزها و ورودی‌های این کشور به روی اتباع خارجی و هم‌زمان اجرای اقدامات درمانی برای بیماران مبتلا بوده است.

محدودیت‌های مرزی سخت و قرنطینه‌های فوری در بیشتر دو سال گذشته اعمال شده است.

هفدهم اوت ۲۰۲۱ (۲۶ مرداد ۱۴۰۰) نیوزیلند تنها پس از ابتلای یک نفر به ویروس کرونا به مدت سه روز تعطیلی سراسری اعلام کرد و اوکلند، شهر محل کشف مورد جدید ابتلا به کرونا را یک هفته به‌طور کامل تعطیل کرد. در طول آن قرنطینه، سطح چهارم تعطیلی سراسری در نیوزیلند اعمال شد به این معنی که نیوزیلندی‌ها تنها می‌توانستند برای خرید کالاهای ضروری، درمان یا ورزش از خانه خارج شوند.

 

بیشتر از جهان