امتیازی که سیتیزن‌ها مقابل ساوتهمپتون از دست دادند

منچسترسیتی با کسب این تساوی ۵۷ امتیازی شد و کماکان در صدر جدول لیگ جزیره باقی ماند

تعویض‌های گواردیولا در نیمه دوم باعث شد تا تیم شرایط هجومی‌تری پیدا کند و بالاخره در دقیقه ۶۵ به نتیجه رسید - Glyn KIRK / AFP

هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان برای منچسترسیتی موفقیت‌آمیز نبود و آن‌ها در خارج از خانه و مقابل تیم ساوتهمپتون متوقف شدند و به‌ تساوی یک ‌بر یک رضایت دادند. سیتی که در هشت دیدار پیاپی قبلی در رقابت‌ها پیروزی را تجربه کرده بود در بازی مقابل ساوتهمپتون به‌خصوص در نیمه نخست نمایشی معمولی از خود ارائه کرد و همین موضوع به میزبان این فرصت را داد تا بتواند از یکی از بهترین تیم‌های اروپا امتیاز بگیرد. دیدار رفت این دو تیم هم در ورزشگاه اتحاد به ‌تساوی رسیده بود و به‌نظر می‌رسید هاسن هوتل، سرمربی آلمانی ساوتهمپتون شناخت کافی از اندیشه‌های گواردیولا در این مسابقه دارد.

تیم میزبان بازی را بهتر و تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود در یک غافلگیری و در دقیقه هفت بازی، واکر پیترز دروازه سیتیزنها را باز کرد تا گواردیولا شب ناآرامی داشته باشد. پس از دریافت گل، بازی مقداری به تعادل کشیده شد، اما توپ و میدان در بسیاری از دقایق نیمه نخست در اختیار سیتیزن‌ها بود و رحیم استرلینگ در این میان بهترین موقعیت‌های گلزنی در نیمه نخست را از دست داد. درخشش فریزر فوستر، دروازه‌بان میزبان هم دخیل بود و بارها مانع از باز شدن دروازه ساوتهمپتون شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم بازهم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و تا آستانه باز کردن دروازه سیتی نیز پیش رفت که ادرسون، دروازه‌بان سیتیزن‌ها مانع از انجام آن شد. زدن گل دوم و برتری دو بر صفر برای میزبان می‌توانست کار شاگردان گواردیولا در این مسابقه را تمام کند، اما تیرک دروازه هم به کمک سیتیزن‌ها آمد تا آن‌ها همچنان برای زدن گل تساوی فرصت داشته باشند؛ اما بازی از دقیقه ۶۰ به شکل دیگری پیگیری شد تا جایی که به‌نظر می‌رسید جای میهمان و میزبان عوض شده است و سیتیزن‌ها سر تا پا حمله بودند تا ابتدا بازی را به‌تساوی بکشند و سپس برتری در این مسابقه را به دست آورند تا اختلاف امتیاز آن‌ها با تیم اول جدول یعنی لیورپول حفظ شود.

تعویض‌های گواردیولا در نیمه دوم باعث شد تا تیم شرایط هجومی‌تری پیدا کند و بالاخره در دقیقه ۶۵ به نتیجه رسید و ارسال دی بروینه روی دروازه میزبان باعث شد تا امریک لاپورت با ضربه سر دروازه ساوتهمپتون را باز کند و بازی به ‌تساوی کشیده شد. نمایش درخشان دی بروینه در دقایق باقی‌مانده بازی قابل‌توجه بود و شوت از راه دور او با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. آمدن ژسوس به مسابقه و اضافه شدن به نوک حمله سیتی، میزبان را در لاک دفاعی فرو برد و او نیز در دقایق باقی‌مانده بازی بدشانس بود که ضربه سرش به تیرک خورد و راهی به دروازه پیدا نکرد. حمله‌های سیتی تا انتهای بازی‌ ادامه داشت اما دفاع چندلایه میزبان اجازه باز شدن دروازه را نداد تا درنهایت سیتی دو امتیاز مهم را در این مسابقه از دست داد و نوار پیروزی‌هایش قطع شد.

اما تیم پپ همچنان با اقتدار در صدر است و او باور دارد که همه برای شکست آن‌ها پا به زمین می‌گذارند. او می‌گوید تنها هدفشان در این فصل قهرمانی است و می‌خواهند قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کنند. پپ در پایان بازی گفت: از این تساوی چندان ناراحت نیستم. دوست داشتم از لیورپول ۴۰ امتیاز بیشتر داشتیم، اما در ماه ژانویه امتیاز جمع کردن بسیار دشوار است، ولی ما این کار را به‌خوبی انجام دادیم. حال با تعطیلی دو هفته‌ای می‌توانیم کمی استراحت کنیم و با قدرت بازخواهیم گشت. هنوز هیچ‌چیز تمام نشده است و ما بازی‌های حساس زیادی در پیش داریم.

منچسترسیتی با کسب این تساوی ۵۷ امتیازی شد و کماکان در صدر جدول لیگ جزیره باقی ماند. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سیتیزن‌ها، لیورپول است که با ۴۵ امتیاز و دو بازی کمتر در رده دوم جدول قرار دارد.

 

بیشتر از فوتبال