سردار با پیراهن بایرلورکوزن: گل طلایی به زنیت

آزمون با قراردادی پنج ساله به بوندس‌لیگا کوچ کرد

سردار آزمون از نسل تازه فوتبال ایران، در ۲۷ سالگی لورکوزن را انتخاب کرده است - لورکوزن

سردار آزمون، ستاره ایرانی لیگ روسیه، برای ادامه دوران حرفه‌ای خود بایرلورکوزن را انتخاب کرد. این قرارداد بلندمدت تا پایان سال ۲۰۱۷ اعتبار دارد. سردار در لیگ روسیه همه قله‌ها را فتح کرده بود؛ از عنوان آقای گل تا بازیکن برتر سال. درخشش در بوندس‌لیگا، انتخاب سخت و جذاب سردار است.

سردار آزمون در ایران فوتبال حرفه‌ای را تجربه نکرد. او فقط ۱۸ سال داشت و در سپاهان فرصتی برای بازی نداشت که با انتقالی غافلگیرکننده به روبین‌کازان رفت؛ بدون آن که قراردادش با سپاهان اعتباری داشته باشد. روبین‌کازان اما می‌دانست که خریدار چه پدیده فوق‌العاده‌ای است. سردار در تیم جوانان ایران درخشیده بود و باشگاه روسی، آینده را درباره او پیش‌بینی می‌کرد.

سردار در لیگ روسیه، بازی در روبین‌کازان، انتقال به روستوف، بازگشت به روبین‌کازان، و درخشش در زنیت را تجربه کرد. در تمام سال‌های حضور او در باشگاه‌های روس، این خبرها مطرح بود که سردار به لیگ معتبری در اروپا خواهد رفت، اما هر بار باشگاه‌های مبدا او از فروش سردار صرف‌نظر می‌کردند. روبین‌کازان، روستوف، و در ۳ سال اخیر زنیت، حاضر نبودند مهاجم خود را ارزان از دست بدهند.

بایر لورکوزن خریدار ستاره گران‌قیمت لیگ روسیه است، در حالی که همچنان پیش‌بینی می‌شد که زنیت به تمدید قرارداد با سردار فکر می‌کند، یا او را در مدت اعتبار قراردادش با زنیت می‌فروشد و درآمد بزرگی از فروش او به دست می‌آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سردار آزمون اما گل طلایی را به زنیت زد. تصمیم گرفت تا پایان فصل جاری در زنیت بازی کند و از آغاز فصل جدید، پیراهن لورکوزن را بپوشد؛ انتقالی که زنیت را غافلگیر کرده است.

بازی در بوندس‌لیگا، چالش جدید مهاجم ۲۷ ساله ایرانی است. او حالا رویاهای بزرگی را جست‌وجو می‌کند، اما می‌داند که خطر ناکامی در بوندس‌لیگا وجود دارد.

بایرلورکوزن با استخدام بازیکن ایرانی غریبه نیست. این باشگاه مهدی پاشازاده، علی موسوی، و داریوش یزدانی، ۳ بازیکن تیم استقلال را در اواخر دهه ۹۰ و سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی در اختیار داشت. آن‌ها در لورکوزن ستاره نشدند، اما اگر مصدومیت‌ها به پاشازاده امان می‌داد، شاید او در لورکوزن دوران موفق‌تری را پشت سر می‌گذاشت.

سردار آزمون از نسل تازه فوتبال ایران، در ۲۷ سالگی لورکوزن را انتخاب کرده است؛ انتخابی که او را در معرض آزمون بزرگی قرار می‌دهد. سردار درباره انتقالش به بایر لورکوزن می‌گوید: «بایرلورکوزن تیم فوق‌العاده‌ای دارد. من مدت زیادی است که باشگاه را دنبال می‌کنم و از نحوه بازی این تیم هیجان‌زده هستم. این که به زودی بتوانم در بوندسلیگا بازی کنم، برایم هیجان انگیز است.»

 سردار آزمون در تیم ملی ایران با ۶۰ بازی ملی، دوران باثباتی را از سال ۲۰۱۴ پشت سر گذاشته و ۳۹ گل برای ایران به ثمر رسانده است. او از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران است و مربیان تیم ملی، از کارلوس کی‌روش تا دراگان اسکوچیچ، همواره او را به هر مهاجم دیگری ترجیح می‌دهند.

سردار آزمون در بوندس‌لیگا روزگار حرفه‌ای تازه‌ای را از آغاز فصل آینده تجربه خواهد کرد. همان چیزی که دوست‌دارانش توقع داشتند زودتر تجربه کند، اما او تصمیم سخت را سرانجام گرفت. سردار همیشه بازیکن باانگیزه‌ای است و گفته است «مطمئنم که می‌توانم به بایرلورکوزن کمک کنم».

سردار آزمون ۲۷ ساله است. قرارداد ۵ ساله‌اش از آغاز فصل آینده شروع می‌شود و این یعنی تا ۳۳ سالگی با بایرلورکوزن قرارداد دارد. سردار عادت به تغییر پی‌در‌پی تیم و لیگ از خود نشان نداده است و انتقال‌هایش از روبین‌کازان به روستوف و زنیت در اختیار باشگاه‌هایش بوده است، اما این‌بار خودش تصمیم به کوچ گرفته است و این کوچ هیجان‌انگیز ستاره ایرانی است.

بیشتر از فوتبال