آمریکا چند فرد و شرکت را به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله تحریم کرد

اعضای یک شبکه بین‌المللی تسهیل‌کننده امور مالی گروه حزب‌الله به فهرست تحریمی آمریکا اضافه شدند

دولت آمریکا روز جمعه سه شهروند لبنانی و ۱۰ شرکت را به دلیل آنکه بخشی از شبکه مالی حزب‌الله‌اند و تحریم‌های اعمال شده علیه این گروه شبه‌نظامی را دور زده‌اند، تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نام عدنان ایاد، تاجر و عضو حزب‌الله، را به فهرست تحریم‌های این وزارتخانه اضافه کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که اعضای یک شبکه بین‌المللی تسهیل‌کننده امور مالی گروه حزب‌الله و شرکت‌های مرتبط با عدنان ایاد و شریک او، عادل دیاب، نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا عادل دیاب را سه روز پیش تحریم کرده بود.

خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود نام سه تاجر از جمله عادل دیاب را به دلیل ارتباط با حزب‌الله و تسهیل امور مالی این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

در این بیانیه، از قول برایان نلسون، معاون وزیر در امور تروریسم، تاکید شده است این وزارتخانه به مختل کردن فعالیت‌های مالی نامشروع حزب‌الله و تلاش‌های آن برای دور زدن تحریم‌ها متعهد است.

اقتصاد لبنان از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون با بحران شدیدی روبه‌رو بوده و ارزش پول ملی آن کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. بخش‌های بزرگی از مردم لبنان هم به کام فقر کشیده شده‌اند.

رسانه‌های محلی لبنان روز دوشنبه اعلام کردند که به دنبال تصمیم حزب‌الله و امل برای پایان دادن به تحریم کابینه، هیئت دولت لبنان قرار است هفته آینده برای نخستین بار در سه ماه گذشته تشکیل جلسه دهد.

بیشتر از جهان