لغو مجوزهای ایمنی و زیست‌محیطی دو نفت‌کش به دلیل انتقال نفت ایران

کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا با دور زدن تحریم‌ها، برای شرکت‌های بیمه و نهادهای مسئول صدور مجوزهای مرتبط مشکل‌آفرین شده‌اند

جمهوری اسلامی ایران که تحت تحریم‌های آمریکا است، برای فروش نفت خود زیرفشار قرار دارد و برای دور زدن تحریم‌ها از روش‌های گوناگون استفاده می‌کند - ATTA KENARE / AFP

یک نهاد آمریکایی مسئول صدور مجوز‌های ایمنی و زیست‌محیطی نفتکش‌ها مجوز دو نفت‌کش را که به انتقال نفت ایران متهم‌اند، لغو کرد.

این موضوع را خبرگزاری رویترز در روز جمعه، در گزارشی با استناد به مدارک مرتبط که به رویت این خبرگزاری رسیده است، منتشر کرد. نام دو نفتکش «کارو» با پرچم پاناما و «السا» با پرچم بلیز اعلام شده و رویترز نوشته که نتوانسته است ای‌میل یا شماره تلفن مالک آن‌ها را برای اظهارنظر پیدا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری اسلامی ایران که تحت تحریم‌های آمریکا است، برای فروش نفت خود زیرفشار قرار دارد و برای دور زدن تحریم‌ها از روش‌های گوناگون استفاده می‌کند.

شرکت‌های حامل مواد نفتی اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از این اقدام‌ها و مواجه نشدن با مجازات آمریکا، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده‌اند.

چند منبع آگاه در این حوزه به رویترز گفته‌اند که «نقض ناخواسته» تحریم‌ها به یکی از خطرات فزاینده برای این شرکت‌ها تبدیل شده است.

کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا با دور زدن تحریم‌ها، برای شرکت‌های بیمه و نهادهای مسئول صدور مجوزهای مرتبط مشکل‌آفرین شده‌اند.

بیشتر از اقتصاد