گرداندن کوسه مرده در خیابان‌های شهری در بریتانیا

این گونه توسط اتحادیه بین‌المللی حفظ طبیعت، گونه‌ای «در حال انقراض» طبقه‌بندی شده است

wikipedia

یک کوسه آبی بزرگ پیش از سلاخی شدن در سراسر خیابان‌های شهر پلیموث گردانده شد تا در جشنواره غذاهای دریایی این شهر سلاخی، پخته و سرو شود. این اقدام اعتراض و انتقادات حاضرین و گروه‌های حامی حقوق حیوانات را برانگیخت.

عکس‌ها دو مرد را نشان می‌دهد که کوسه را قبل از این که آن را برای نمایش به روی صحنه اصلی جشنواره ببرند، در بالای سر خود نگاه داشته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوسه‌های آبی توسط اتحادیه بین‌المللی حفظ طبیعت، گونه‌ای «در حال انقراض» طبقه‌بندی شده‌اند و درخواست‌های روبه‌افزایش بسیاری برای حفاظت بهتر از این گونه دریایی در جریان است.

این گونه در طول تابستان به دنبال ماهی‌های کوچک و مرکب به آب‌های بریتانیا مهاجرت می‌کند. ظاهراً این کوسه به طور اتفاقی شکار شده و جزیی از ماهی‌ها و دیگر گونه‌های دریایی بوده که در تور گیر افتاده بدون اینکه ماهیگیران به دنبال صید آن باشند.

سازمان خیریه حفاظت از اقیانوس که آکواریوم دریایی ملی پلیموث را اداره می‌کند، در خط مقدم و رهبر انتقادها علیه این اقدام آخر هفته در قلعه تاریخی شهر بود.

هلن گوانز، از اعضای این خیریه، گفت: «به عنوان یک سازمان خیریه در زمینه اقیانوس‌ها ما چشمان خود را به خورده شدن یک کوسه آبی نمی‌بندیم و بسیار ناامید شدیم که دیدیم این کوسه آبی در بخش «صید روز» جشنواره نمایش داده شد و همینطور در برنامه سرآشپز هم مورد استفاده قرار گرفت».

افراد حاضر نیز از نمایش این کوسه در جشنواره بسیار عصبانی شدند.

یکی از ساکنان پلیموث در فیسبوک نوشت: «در زمان و شهری که ما مدام تشویق به حفاظت و مراقبت از کوسه‌ها می‌شویم، این اقدام به نظر بسیاری اقدامی واقعا فاجعه‌آمیز است، به ویژه با توجه به این که تعداد این کوسه‌ها رو به نزول است».

شخص دیگری اضافه کرد: «کاملا بی‌نظم، او را گرداندند و کشتند. فکر می‌کردم آن روزها دیگر به سر آمده است».

سارا گیبسون، مدیر عامل شرکت پلیموث واترفرانت پارتنرشیپ که جشنواره غذاهای دریایی را بر پا کرده است گفت این اقدام «اقدامی غیرمنتظره و بسیار ناامیدکننده بود که شاهد باشیم در مراسم امسال یک کوسه که آن طور که من می‌دانم به طور اتفاقی صید شده بود توسط یکی از شرکت‌کنندگان در بخش «صید روز» جشنواره نمایش داده شد و همینطور در برنامه سرآشپز مورد استفاده قرار گرفت».

او افزود: «اگر ما از پیش درباره این ماجرا می‌دانستیم به آن اجازه وقوع نمی‌دادیم و هم‌اکنون نیز تدابیری جدید اندیشیده‌ایم تا جلوی این گونه اقدامات در تمام مراسم‌های آینده گرفته شود. ما با شرکای خود، از جمله سازمان‌ خیریه حفاظت از اقیانوس، سازمان محیط‌ زیست پلیموث، و سازمان ماهی دریا، به همکاری ادامه خواهیم داد تا اهمیت حفاظت و پایداری از محیط‌زیست آبی و سبز پیرامون‌مان، از جمله حیات‌وحش موجود در سواحل خویش را همواره آموزش دهیم».

گزارش‌های تکمیلی از SWNS

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان