استرالیا و‌ بریتانیا با هکرهای ایران، روسیه و چین مقابله می‌کنند

«جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین به‌صورت منظم به بریتانیا و استرالیا حملات سایبری می‌کنند»

چین و روسیه اتهام‌های کشورهای غربی مبنی بر نقش داشتن در حملات سایبری را بارها رد کرده‌اند- Pexels

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا، در آستانه برگزاری نشستی با بریتانیا در سیدنی، گفت که استرالیا و بریتانیا با حملات سایبری جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین مقابله خواهند کرد.

چین و روسیه اتهام‌های کشورهای غربی مبنی بر نقش داشتن در حملات سایبری را بارها رد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز پیش‌تر دخالت دولتی در حمله سایبری به استرالیا را رد کرده بود.

وزیران دفاع و خارجه استرالیا قرار است در نشست سالانه رایزنی وزیران استرالیا و بریتانیا، با بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، و لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، دیدار و گفت‌وگو کنند.

پیتر داتون محور اصلی این نشست را امنیت سایبری  اعلام کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین به‌صورت منظم به بریتانیا و استرالیا حملات سایبری می‌کنند.» او افزود: «با آن‌ها مقابله خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آستانه برگزاری این نشست، ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا، در روز پنجشنبه، ۲۰ ژانویه، توافقنامه‌ای را با لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، به امضا رساند که بر مبنای آن، دو کشور برای افزایش بازدارندگی، سازوکارهای تحریم سایبری را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند.

ماریس پاین گفت: «این اقدام هزینه دولت‌های ستیزه‌جو برای فعالیت‌ خرابکارانه در فضای سایبر را بالا می‌برد.»

وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استرالیا خود را متعهد می‌داند برای به چالش کشیدن آن‌هایی که از فناوری برای ضربه زدن به آزادی و دموکراسی استفاده می‌کنند، با هم‌پیمانان خود مانند بریتانیا همکاری کند.»

توافقنامه جداگانه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاری مشترک زیرساختی در منطقه هند و اقیانوسیه امضا شد.

وزیر خارجه بریتانیا هم در بیانیه‌ای گفت: «بریتانیا تعهد ساخت «شبکه آزادی» را برعهده گرفته است که به معنای دفاع از دموکراسی از طریق کمک به کشورهای منطقه هند و اقیانوسیه در رفع نیازهای توسعه‌ای است.»

در گفت‌وگوهای روز جمعه به برنامه زیردریایی هسته‌ای استرالیا نیز پرداخته خواهد شد.

وزیر دفاع استرالیا گفت که ائتلاف دفاعی نوین با بریتانیا و ایالات متحده آمریکا برای استرالیا حیاتی است؛ تا آن حد که این کشور را‌ واداشت در سال گذشته، قرارداد با فرانسه برای خرید یک زیردریایی متعارف را به نفع طرح یک زیردریایی اتمی که پشتیبانی بریتانیا و آمریکا را به همراه دارد، کنار بگذارد.

وزیر دفاع استرالیا گفت: «آن‌ها کشورهای بزرگی‌اند و ماشین‌افزار‌های نظامی بزرگی دارند و برای ما، به عنوان کشوری کوچک‌تر که تنها ۲۵ میلیون جمعیت دارد، به‌منظور بازداشتن کشورهای دیگر از رفتارهای تهاجمی‌، هم‌پیمانان مهمی‌‌اند.»

بیشتر از جهان