سفیر امارات در آمریکا از استفاده حوثی‌ها از موشک در حمله به ابوظبی خبر داد

حمله‌های روز دوشنبه شبه‌نظامیان شیعه حوثی به ابوظبی به شکل گسترده از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شد

روز چهارشنبه، ۱۹ ژانویه، سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده اعلام کرد که شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در یمن در حمله اخیر خود به فرودگاه و مرکز ذخیره سوخت در ابوظبی، از موشک‌های کروز، بالستیک، و پهپاد استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، اظهارات یوسف العطیبه نشان می‌دهد که امارات اذعان رسمی کرده است که حوثی‌ها در حمله روز دوشنبه خود که سه کشته و شش زخمی بر جای گذاشت، نه فقط از پهپاد، بلکه از موشک نیز استفاده کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «چندین حمله – ترکیبی از موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک، و پهپادها – سایت‌های غیرنظامی را (در امارات) هدف قرار دادند ... چندین (موشک) رهگیری شدند و چند تا هم نشدند و سه غیرنظامی بی‌گناه متاسفانه جان خود را از دست دادند.»

به گزارش اسوشیتدپرس، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن به پرسش خبرنگار آن خبرگزاری درباره این که دقیقا چه تعدادی از موشک‌ها روز دوشنبه امارات را هدف حمله قرار دادند و دقیقا چه تعدادی از آن‌ها ره‌گیری و منهدم شده‌اند، پاسخ نداد.

حمله‌های روز دوشنبه شبه‌نظامیان شیعه حوثی به ابوظبی به شکل گسترده از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شد. امارات با ارسال نامه‌ای به نروژ، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در ژانویه، خواستار برگزاری نشست ویژه شورا برای رسیدگی به آن شده است.

امارات متحده عربی از مارس ۲۰۱۵ در چارچوب ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی، در یمن و در حمایت از دولت قانونی آن کشور که از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شود، در برابر حوثی‌ها می‌جنگد. ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند.

با آن که امارات بخش بزرگی از عملیات رزمی خود را در یمن کاهش داده است، با حمایت از برخی از گروه‌های شبه‌نظامی در آن کشور در برابر حوثی‌ها، همچنان درگیر آن جنگ است.