بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان تهران برای اجرای حکم زندان

محمدتقی فلاحی، صبح روز چهارشنبه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شد

روز چهارشنبه ۲۸ دی (۱۸ ژانویه)، کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در یک پیام کوتاه، از بازداشت دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران خبر داد.

بنا به اعلام این شورا، محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران، صبح روز چهارشنبه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت، و برای اجرای حکم روانه زندان شد.

او در بهمن ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت‌های صنفی، از جمله شرکت در تجمعات اعتراضی معلمان، بازداشت و به سلول انفرادی در زندان اوین منتقل شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مدتی بعد محمدتقی فلاحی را به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق عضویت در تشکل غیرقانونی» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

حکم دادگاه بدوی سپس در مهر ۱۳۹۹ عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد، اما در نهایت از سوی دیوان عدالت اداری به شش ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت هرگونه بازداشت، زندان و صدور احکام قضایی علیه فعالان صنفی، خواستار آزادی فوری آقای فلاحی شده است.

خبر بازداشت این فعال صنفی معلمان در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های گذشته، فرهنگیان سراسر ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست به تجمع زده‌اند.

در این مدت، گزارش‌های متعددی از بازداشت و حبس برخی از معلمان معترض منتشر شده است.