برف سنگین غرب ایران را تعطیل کرد

در استان کردستان راه‌های ارتباطی ۵۵۰ روستا بسته شده است

از اوایل این هفته بارش برف سنگین در غرب ایران باعث مسدود شدن راه ارتباطی بسیاری از روستاها شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، سامانه بارشی روز دوشنبه در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی فعال بود و امروز نیز در استان‌های کردستان، اردبیل و کرمانشاه فعال است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته خبرگزاری مهر، افزایش میزان تصادفات، مسدود بودن راه‌های ارتباطی روستایی، گرفتاری خودروها و مسافران در برف و کولاک و نیز اختلال در دید افقی پروازهای ورودی فرودگاه‌ها تنها بخشی از مشکلات مردم در اثر بارش مداوم و سنگین برف در استان‌های غربی ایران است.

بارش سنگین برف همچنین موجب تعطیلی بیشتر مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شد. شدت بارش و برودت هوا در آذربایجان شرقی باعث شد تا روز دوشنبه ادارات دولتی با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: «به دلیل بارش سنگین برف طی دو روز اخیر راه ۲۵۰ روستای این استان مسدود شده است.»

فرمانده پلیس‌راه آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ادامه بارش برف و کولاک، از ساکنان این استان خواست از سفرهای غیر‌ضروری جاده‌ای به این خطه خودداری کنند.

عکس از تسنیم

فرمانده پلیس‌راه آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که به دلیل برف و کولاک سه محور مواصلاتی استان در حال حاضر مسدود است.

در کردستان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل این استان گفت که به دلیل بارش سنگین برف در ۲۴ ساعت اخیر، راه‌های ارتباطی ۵۵۰ روستا در این استان بسته شده است.

بنا به گزارش‌ها، در استان اردبیل میزان بارش برف به‌اندازه‌ای است که راه ارتباطی ۵۰۰ روستا مسدود شده است.

عکس از تابناک

هم‌زمان، در استان کرمان جاری شدن سیل راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستا را مسدود کرد. به گفته استاندار کرمان، طبق برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان میزان خسارت سیل اخیر در استان بوده است.