ابراز تاسف برگزارکنندگان تنیس آزاد استرالیا از ماجرای جوکوویچ

«می‌دانیم که رویدادهای اخیر باعث شده است برخی بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند»

نواک جوکوویچ در پی اخراج از استرالیا، به کشورش صربستان بازگشت‌ـ AFPTV / AFP

در بیانیه مسابقات تنیس آزاد استرالیا بدون اشاره‌ به نام نواک جوکوویچ، آمده است که «به تصمیم وزیر مهاجرت و دادگاه استرالیا احترام می‌گذاریم».

برگزارکنندگان مسابقات تنیس آزاد استرالیا اعلام کردند از تاثیر حواشی مربوط به نواک جوکوویچ بر سایر بازیکنان عمیقا متاسف‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این بیانیه پس‌ از آن صادر شد که نواک جوکوویچ در پی اخراج از استرالیا، به کشورش صربستان بازگشت. جوکوویچ که واکسن نزده و استرالیا به همین دلیل ویزایش را لغو کرده بود، به دادگاه اعتراض کرد‌ و پس از شکست در دادگاه، به اخراج از استرالیا محکوم شد.

در بیانیه برگزارکنندگان مسابقات تنیس آزاد استرالیا به نام جوکوویچ اشاره‌ای نشده، اما آمده است: «به تصمیم اخیر وزیر مهاجرت و دادگاه فدرال استرالیا احترام می‌گذاریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این بیانیه گفته شده است: «برگزاری یک رویداد ورزشی بزرگ و بین‌المللی با وجود یک بیماری همه‌گیر جهانی که همچنان در حال گسترش است و همه را به چالش می‌کشد، برای همه ما مسئولیت‌هایی به دنبال دارد.»

بر اساس قوانین فعلی استرالیا، همه مسافران لازم است واکسن کووید-۱۹ را زده باشند، مگر اینکه معافیت پزشکی ارائه کنند. جوکوویچ که واکسن نزده است، اعلام کرد چون در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده بود، فکر می‌کرد برای ورود به استرالیا مشکلی ندارد. او امیدوار بود با بهره‌مندی از معافیت پزشکی بتواند در مسابقات حضور داشته باشد و از مقام قهرمانی‌اش دفاع کند، اما استرالیا اعلام کرد که ابتلای قبلی به کووید-۱۹ دلیل معتبری برای معافیت از قوانین کرونای این کشور نیست.

مسابقات تنیس آزاد استرالیا روز دوشنبه در حالی آغاز شد که سایه سنگین حواشی مربوط به اخراج جوکوویچ همچنان بر برگزارکنندگان و ورزشکاران حاضر سنگینی می‌کند.

بیانیه تنیس آزاد استرالیا با اشاره به این حواشی تاکید کرد: «می‌دانیم که رویدادهای اخیر باعث شده است برخی بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند و عمیقا از تاثیری که این اتفاق روی همه بازیکنان داشت، متاسفیم.»

در پایان این بیانیه، با اشاره به اینکه «همیشه درس‌هایی برای یادگیری وجود دارد» آمده است: «ما، مانند بازیکنان و همه طرفداران تنیس در این‌جا و در سراسر جهان، مشتاقیم که بعد از این اتفاق، تمرکز ورزشکاران روی بازی‌هایشان باشد. مشتاقانه منتظر دو هفته درخشان تنیس هستیم.»

اگر جوکوویچ امکان رقابت در مسابقات تنیس این دوره را داشت و می‌توانست مقام قهرمانی را به دست بیاورد، رکورد بیست‌و‌یکمین قهرمانی گرند اسلم انفرادی مردان را کسب می‌کرد.

 نواک جوکوویچ در حال حاضر برترین تنیس‌باز دنیا است. او موفق شده‌ است دو سال متوالی لقب تنیس‌باز شماره یک دنیا را بگیرد. این ورزشکار صربستانی جزو هفت تنیس‌بازی است که توانسته‌اند برنده هر چهار گرند اسلم شوند. او همچنین چندین رکورد مختلف را به نام خودش ثبت کرده است.

 

بیشتر از تنيس