رئیس جمهوری کره جنوبی در ریاض با ولیعهد عربستان دیدار کرد

در جریان مجمع سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و کره جنوبی در ریاض، چند قرارداد میان دو کشور امضا می‌شود

مون جه‌-این، رئیس جمهوری کره جنوبی، پس از یک سفر چهار روزه به امارات متحده عربی، از دبی به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، رفت و با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد آن کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

رئیس جمهوری کره جنوبی و همسرش روز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی ملک‌خالد ریاض، مورد استقبال شاهزاده محمد بن‌سلمان، قرار گرفتند. 

مراسم استقبال رسمی از مون جه-این نیز با حضور ولیعهد سعودی و نواختن سرود ملی دو کشور در فرودگاه برگزار شد. در ادامه، رئیس جمهوری کره جنوبی مورد استقبال جمعی از مقام‌های ارشد عربستان سعودی قرار گرفت.

شاهزاده محمد بن‌سلمان همچنین از هیئت بلندمرتبه همراه مون جه-‌این، شامل تعدادی از وزرا و مشاوران دولت کره جنوبی نیز استقبال کرد.   

سفر رسمی رئیس جمهوری کره جنوبی به عربستان سعودی، دومین مرحله از سفر خاورمیانه‌ای او است و به نوشته رسانه‌های کره‌ای، «دیپلماسی اقتصادی» در صدر دستورکار آن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، درپی دیدار و مذاکرات شاهزاده محمدبن‌سلمان و مون جه-این، مقام‌های کره جنوبی و سعودی، روز سه‌شنبه چند قرارداد اولیه در زمینه انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین فناوری و مراقبت‌های بهداشتی امضا خواهند کرد.

این قراردادها در جریان یک مجمع سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و کره جنوبی که در ریاض برگزار می‌شود، امضا خواهند شد.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و مون سونگ‌ووک، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه، نشستی به‌عنوان کمیته چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان-کره برگزار خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مون در دیدار با ولیعهد سعودی قرار است درمورد چگونگی گسترش مشارکت دوجانبه در حوزه‌های بهداشت عمومی، آموزش، هوش مصنوعی و تولید هیدروژن و آموزش و همچنین تقویت همکاری در زمینه‌های انرژی، زیرساخت‌ها و ساخت‌وساز گفت‌وگو کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، رئیس جمهوری کره جنوبی پس از مذاکره با شاهزاده محمد بن‌سلمان، در یک مجمع تجاری شرکت می‌کند و با یاسر الرمیان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نفتی آرامکو سعودی دیدار خواهد کرد که ریاست صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، موسوم‌به «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» را نیز برعهده دارد.

سفر به عربستان سعودی پس از سفر چهار روزه مون جه-این به دبی انجام می‌شود که طی آن کره جنوبی قراردادی اولیه به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار برای فروش موشک‌های میان‌برد زمین به هوای میان‌برد با امارات متحده عربی امضا کرد.

به گزارش یونهاپ، علاوه بر تعمیق روابط دفاعی، کره جنوبی و امارات متحده عربی توافق کردند که همکاری خود را در زمینه تولید هیدروژن، تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی و در حوزه‌های فضایی و علوم  مختلف گسترش دهند.

در شهر دبی، که در حال حاضر میزبان اکسپو ۲۰۲۰ است، مون بر تلاش کره جنوبی برای کسب میزبانی این نمایشگاه بین‌المللی در شهر بندری بوسان واقع‌در جنوب شرقی آن کشور در سال ۲۰۳۰ تاکید کرد. عربستان سعودی نیز درکنار کره جنوبی، ایتالیا، روسیه و اوکراین، برای میزبانی اکسپو۲۰۳۰ درخواست داده است.

به گزارش یونهاپ، قرار است مون روز چهارشنبه پس از دیدار با نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، ازسرگیری مذاکرات برای تجارت آزاد بین کشورهای منطقه خلیج فارس و کره جنوبی را اعلام کند. 

رئیس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه عازم آخرین مقصد سفر خاورمیانه‌ای خود می‌شود و در قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌ جمهوری مصر، دیدار خواهد کرد.

بیشتر از جهان