زلزله در شمال‌غرب افغانستان دست‌کم جان ۲۶ تن را گرفت

شمار زیادی از خانه‌های مسکونی در بادغیس ویران شدند

بادغیس از استان‌های کوهستانی و محروم افغانستان است که بیشتر ساکنان آن به مواد بهداشتی، مراکز درمانی و امکانات اولیه دسترسی ندارند-خبرگزاری باختر

در اثر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در شمال‌غرب افغانستان، دست‌کم  ۲۶ نفر در استان بادغیس کشته شدند. خبرگزاری دولتی باختر که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، دوشنبه شب ۲۷ دی، شمار کشته شدگان را ۲۲ نفر اعلام کرد، اما ساعتی بعد، بازمحمد سروری، مسوول فرهنگی طالبان در بادغیس، در صحبت با روزنامه اطلاعات روز از کشته شدن ۲۶ نفر خبر داد. به گفته بازمحمد سروری، پنج تن از کسانی که کشته شدهند، زن و ۱۹ تن دیگر مردان‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازمحمد سروری افزود، تنها ۱۵ تن در یک روستا به نام «بادورک» زیر آوارها جان دادند. مسوول فرهنگی طالبان تاکید کرد که آمار کنونی از تلفات ناشی از زلزله، ابتدایی است و ممکن است افزایش یابد. به گفته او، شمار زیادی از خانه‌های مسکونی در بادغیس آسیب دیدند و مردم آسیب‌دیده به کمک‌ فوری نیاز دارند.

بعد از ظهر دوشنبه، دو زلزله در غرب افغانستان گزارش شد که مرکز آن شهرستان قادس اعلام شد. تلفات و خسارات ناشی از این زلزله نیز تا کنون فقط از قادس گزارش شده است.

خبرگزاری باختر نیز گزارش داد که احتمال دارد آمار تلفات این زلزله افزایش یابد. در عکس‌هایی که پس از زلزله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شماری از خانه‌های مسکونی ویران شده و مردم در تلاش‌اند وسایل و تجهیزات خانه‌ها را از زیر آوار بیرون آورند.

بادغیس از استان‌های کوهستانی و محروم افغانستان است که بیشتر ساکنان آن به مواد بهداشتی، مراکز درمانی و امکانات اولیه دسترسی ندارند. با شدت بارش برف و باران، بسیاری از راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های این استان با مرکز آن مسدود می‌شوند و مردم برای درمان به بیمارستان‌ها و تجهیزات بهداشتی و پزشکی به قدر کافی دسترسی ندارند.

بیشتر از جهان