بریتانیا به افزایش توان دفاعی اوکراین در برابر روسیه کمک می‌کند

وزیر خارجه آلمان به مسکو هشدار داد که در صورت افزایش تنش نظامی، پاسخی قاطع دریافت می‌کند

«تصمیم گرفتیم سامانه‌های تسلیحاتی دفاعی ضدزرهی سبک به اوکراین ارسال کنیم»-SERGEI SUPINSKY / AFP

 بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، گفت که این کشور یک بسته جدید سامانه امنیتی برای کمک به افزایش توانمندی‌های دفاعی اوکراین و به منظور مقابله با تهدید روسیه آماده می‌کند. 

به گزارش رویترز، وزیر دفاع بریتانیا به نمایندگان پارلمان گفت: «تصمیم گرفتیم سامانه‌های تسلیحاتی دفاعی ضدزرهی سبک به اوکراین ارسال کنیم.»

او در عین حال افزود که همتای روسی خود را در هفته‌های آتی به لندن دعوت کرده است تا درباره این بحران با یکدیگر گفت‌وگو کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، در نخستین سفر خود به اوکراین و روسیه، گفت در پی یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران میان روسیه و اوکراین است. با این حال، وزیر خارجه آلمان به مسکو هشدار داد که در صورت افزایش تنش نظامی، پاسخی قاطع دریافت می‌کند. 

به گزارش دویچه‌وله، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه، ۱۷ ژانویه، در کی‌یف با دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، و نیز نمایندگانی از هیأت ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار کرد. او همچنین قرار است با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، نیز دیدار کند. وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در مسکو با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 

وزیر خارجه اوکراین در نشستی رسانه‌ای که پس از دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آلمان برگزار شد، گفت که اوکراین و آلمان می‌کوشند گفت‌وگوهای پیشین صلح را با مشارکت روسیه و فرانسه احیا کنند و راه‌حلی برای کشمکش شرق اوکراین بیابند. او تأکید کرد که آلمان و فرانسه باید در تمام تصمیم‌ها با اوکراین رایزنی کنند. 

وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست رسانه‌ای گفت که حامل پیام همبستگی اروپا با استقلال و تمامیت ارضی اوکراین است. او افزود که هرگونه تجاوز به آن کشور، بهای سنگینی خواهد داشت.  

بیشتر از جهان