دور اول مسابقات تنیس آزاد استرالیا؛ نادال پرقدرت آغاز کرد

این نخستین بار است که حضور نادال در یکی از رقابت‌های گرند اسلم با غیب فدرر و جوکوویچ همراه است

طرفداران نادال امیدواند او بتواند برای دومین بار قهرمانی در رقابت‌های استرالیا را به دست‌ آورد - Brandon MALONE / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا با حواشی به وجود آمده تا یک روز قبل از شروع آن به دلیل اخراج نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، امروز در ملبورن آغاز شد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۶ تنیس جهان و دارنده ۲۰ عنوان گرند اسلم تنیس، موفق شد با نتایج ۶-۱، ۶-۴ و ۶-۲ مارکوس گیرون از آمریکا را سه بر هیچ مغلوب کند و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد.

این نخستین بار است که حضور نادال در یکی از رقابت‌های گرند اسلم با غیب فدرر و جوکوویچ همراه است و طرفداران او امیدوارند که در نبود این دو اسطوره تنیس، او بتواند برای دومین بار قهرمانی در رقابت‌های استرالیا را به دست‌ آورد و با کسب بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم تنیس، پرافتخارترین مرد تنیس جهان شناخته شود.

نادال در دور دوم رقابت‌ها باید یانیک هنفمن آلمانی بازی کند که موفق شد کوکیناکیس، تنیسور کشور میزبان، را مغلوب کند. کوکیناکیس چند روز پیش، نخستین قهرمانی دوران ورزشی خود در رقابت‌های تنیس آدلاید را کسب کرد و از بازیکنانی بود که استرالیایی‌ها در این رقابت‌های به او بسیار امید بسته بودند.

از دیگر نتایج مهم به دست آمده در قسمت مردان می‌توان به پیروزی مونفیس، خاچانوف، شاپووالوف و برتینی ایتالیایی برابر حریفانشان اشاره کرد. شکست کمرون نوری، مرد شماره ۱ تنیس بریتانیا و نفر دوازدهم تنیس جهان از سباستین کوردا آمریکایی هم از دیگر اتفاق‌های مهم روز نخست رقابت‌ها بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوردا که نایب‌قهرمان رقابت‌های ستارگان آینده تنیس میلان ایتالیا سال ۲۰۲۱ بود، هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در آدلاید در قرنطینه بود و رقابت‌های تنیس این شهر را از دست داد اما حالا موفق شد در سه ست پیاپی با نتایج ۶-۳، ۶-۰ و ۶-۴ به پیروزی برسد و یکی از مهم‌ترین نمایندگان بریتانیا در این رقابت‌ها را حذف کند. نوری یکی از موفق‌ترین تنیسورهای مرد سال ۲۰۲۱ بود و در رقابت‌های ای‌تی‌پی کاپ سال ۲۰۲۲ نیز به همراه تیم بریتانیا در رقابت‌ها حضور داشت.

در قسمت زنان نیز نائومی اوساکا ژاپنی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، توانست در دو ست متوالی ماریا اوسوریو از کلمبیا را با نتایج مشابه ۶-۳ مغلوب کند و به دور دوم راه یابد.

اشلی بارتی استرالیایی، زن شماره ۱ تنیس جهان، نیز به‌آسانی و در دو ست متوالی در مسابقه‌ای که تنها ۵۴ دقیقه طول کشید، سورنکو، حریف اوکراینی خود را با نتایج ۶-۰ و ۶-۱ از پیش رو برداشت و در دور دوم رقابت‌ها باید به مصاف برونزتی از ایتالیا برود.

یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های روز نخست رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در قسمت زنان، حذف سوفیا کنین بود. سوفیا کنین آمریکایی که سال ۲۰۲۰ در همین رقابت‌ها قهرمان شده بود، مقابل مدیسون کیز آمریکایی، هموطن خود، بازی را در دو ست متوالی با نتایج ۷-۶ و ۷-۵ واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت. 

بیشتر از تنيس