حق السکوت استورمی به بررسی مالیات ترامپ منجر شد

دادستان‌ها خواستار ارائه اسناد و مدارک مالیاتی ترامپ از سال ۲۰۱۱ شده‌اند

استورمی دانیلز بازیگر فیلم‌های پورن که ادعا کرده با رئیس جمهور ترامپ رابطه داشته است - Tobias SCHWARZ / AFP

براساس گزارش جدید نیویورک تایمز، طی احضاریه‌ای، دادستان‌های ایالتی نیویورک در منهتن سوابق و مدارک مربوط به هشت سال اظهارنامه مالیاتی شخصی و شرکت‌های دونالد ترامپ را خواسته‌اند. 

این احضاریه در اواخر ماه گذشته پس از باز شدن پرونده تحقیقات جنایی در این زمینه صادر شد. بازپرسان در رابطه با نقشی که آقای ترامپ و خانواده‌اش در پرداخت حق السکوت در انتخابات سال ۲۰۱۶ داشتند، این پرونده را به جریان انداخته‌اند.

تلاش برای ملزم کردن حسابداران آقای ترامپ برای تحویل این اسناد، آخرین تلاش برای به دست آوردن اطلاعات مالی رئیس جمهور است. ترامپ قول داده بود در جریان انتخابات ریاست جمهوری خود اطلاعات مالی‌اش را افشا کند، اما هنوز این کار را عملی نکرده است.

از زمان انتخاب آقای ترامپ، مشخص شد پولی که وکیل شخصی آقای ترامپ، مایکل کوهن، به بازیگر فیلم‌های پورن استورمی دانیلز، پرداخت کرده بود، به او باز پرداخت شده است. استورمی دانیلز ادعا کرده بود که او بیش از یک دهه پیش اندکی پس از آن که بانوی اول ملانیا ترامپ، فرزندش بارون را به دنیا آورد، با آقای ترامپ رابطه جنسی داشته است. آقای ترامپ این رابطه را تکذیب کرده است.

کوهن سال گذشته به دلیل نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی به دلیل دخالت در پرداخت پول گناهکار شناخته شد و در حال گذراندن مدت سه سال زندان است.

گفته شده است که تحقیقات دادستان بخش منهتن، سای ونس، بر مبلغ ۱۳۰هزار دلار پرداخت شده به خانم دانیلز متمرکز شده است و مشخص نیست که درخواست سوابق و مدارک بیشتر به معنی گسترش تحقیقات باشد.

دادستان‌های فدرال که کوهن را به زندان انداخته‌اند گفتند که تحقیقات آنها به پایان رسیده است، اما آقای ونس در تلاش است تا تشخیص دهد که آیا قوانین ایالتی نیز نقض شده است یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلاش‌ها در منهتن پس از آن صورت گرفت که دموکرات‌ها در کنگره برای دستیابی به سوابق مالی آقای ترامپ به شدت فشار آوردند. پیش از آقای ترامپ، هر رئیس جمهور مدرن دیگری سوابق مالی‌اش را داوطلبانه فاش کرده بود.

این اقدامات کنگره شامل حکم ارائه مدارک فرم‌های مالیاتی آقای ترامپ به مدت شش سال از وزارت خزانه داری ایالات متحده، به علاوه مدارک و سوابق آقای ترامپ در رابطه با دویچه بانك، کاپیتال وان و مازارس آمریكا است.

هنوز دشواری مبارزه با این آخرین احضاریه برای آقای ترامپ و تیم وی معلوم نیست، برای اینکه تکلیف این احضاریه در برابر هیئت منصفه بزرگ تعیین خواهد شد. همچنین مشخص نیست که آیا سازمان ترامپ با دادستان‌ها همکاری می‌کند تا در ازای همکاری، آنها دامنه‌ تحقیقات را کوچکتر کنند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent