طراح پیشگام دنیای مد در ۹۱ سالگی در گذشت

«من همیشه لباس‌هایم را روی یک نفر امتحان می‌کنم: خودم.»

در طول سال‌ها، چروتی به تولید لباس‌های عمدتا مردانه با مارک «چروتی ۱۸۸۱» ادامه و تجارت خود را همراه با کت‌و‌شلوارهای با کیفیت بالایش و تولید عطر‌های مردانه گسترش داد-TIM BRAKEMEIER / DPA / AFP

نینو چِروتی، غول مد و خوش پوشی ایتالیایی در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

از او نقل شده است که همواره طرح‌هایش را نخست روی خودش امتحان می‌کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از او می‌گوید: «من همیشه لباس‌هایم را روی یک نفر امتحان می‌کنم: خودم.»

چروتی در دهه ۱۹۵۰،  از تولید پارچه‌های عالی که کار پدر و پیش از او پدربزرگش  بود، وارد کار طراحی مد شد و نخستین بوتیک خود را در سال ۱۹۶۷ در پاریس افتتاح کرد. او با فرستادن مدل‌های مرد و زن با یک طرح لباس روی دفیله مد، انقلابی در صنعت خوش‌پوشی براه انداخت.

چروتی در سال‌های ۱۹۸۰، ضمن حفظ تجارت خانوادگی  پارچه‌های پشمی زیر نام «Lanificio Fratelli Cerruti»، وارد دنیای ‌هالیوود شد و لباس‌های ستارگانی چون جک نیکولسون، مایکل داگلاس، شارون استون، جولیا رابرتز، رابرت ردفورد، و تام هنکس را طراحی کرد، و نیز و لباس ستارگان فیلم‌های «بانی اند کلاید»، «زن زیبا»، و «غریزه اصلی» را خلق کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول سال‌ها، چروتی به تولید لباس‌های عمدتا مردانه با مارک «چروتی ۱۸۸۱» ادامه و تجارت خود را همراه با کت‌و‌شلوارهای با کیفیت بالایش و تولید عطر‌های مردانه «چروتی پور اُم»، «چروتی ۱۸۸۱» و «چروتی ایماژ»  به آسیا و سایر نقاط جهان گسترش داد.

شاید بخواهید بدانید که جورجیو آرمانی، مدساز  ایتالیایی که به‌ضرب گلوله کشته شد، زمانی از شاگردان او بود.

در اکتبر سال ۲۰۰۰، نینو چروتی ۵۱ درصد سهام شرکت خود، و سال پس از آن کل آن را به گروه ایتالیایی «فین.آرت» فروخت و به‌جای آن توجه خود را روی تجارت خانوادگی تولید پارچه در شهر «بیِلا» متمرکز کرد.

نینو چروتی روز پانزدهم ژانویه در سن نود و یک سالگی در بیمارستانی که برای عمل لگن خاصره  در آن بستری بود، در شهر پیدمونت ایتالیا درگذشت.

بیشتر از مُد و زیبایی