اصلان کاراتسف قهرمان رقابت‌های تنیس سیدنی شد

رقابت‌های تنیس آدلاید در استرالیا نیز با قهرمانی کوکوناکیس ۲۵ ساله استرالیایی به پایان رسید

این قهرمانی برای کاراتسف سومین عنوان قهرمانی در دوران ورزشی او است - DAVID GRAY / AFP

اصلان کاراتسف، تنیس‌باز ۲۸ ساله اهل روسیه و نفر بیستم تنیس جهان، موفق شد در یک بازی جذاب و دیدنی اندی ماری بریتانیایی را در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۳ مغلوب کند و قهرمان رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی سیدنی شود.

این قهرمانی برای کاراتسف سومین عنوان قهرمانی در دوران ورزشی او است. کاراتسف سال گذشته خود را یکی از پدیده‌های تنیس در جهان نشان داد و موفق شد در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۱ نیز حضور داشته باشد، که با شکست خوردن مقابل جوکوویچ، از رسیدن به فینال باز ماند. در سمت مقابل، اندی ماری بریتانیایی ۳۴ ساله انگیزه بسیار زیادی برای قهرمان شدن در این رقابت‌ها داشت. او تصمیم داشت بعد از دو سال، در یک رقابت تنیس به قهرمانی برسد و خود را بار دیگر در جمع صد تنیس‌باز برتر جهان قرار دهد که موفق به انجام آن نشد. جراحی‌های متعدد روی استخوان ران پای ماری، در نهایت موفقیت‌آمیز بود، و او که دو سال پیش، از رقابت‌های تنیس خداحافظی کرده بود، حالا دوباره خود را یکی از آماده‌ترین بازیکنان تنیس نشان داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماری در دور نخست رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا که قرعه آن مشخص شده است، باید به مصاف باسیلاشویلی از گرجستان برود. ماری در دور دوم همین رقابت‌ها موفق شده بود این تنیس‌باز گرجستانی را در یک بازی دشوار، دو بر یک مغلوب کند، و حالا دوباره باید در رقابت‌های مهم‌تری به مصاف او برود.

رقابت‌های تنیس آدلاید در استرالیا نیز با قهرمانی کوکوناکیس ۲۵ ساله استرالیایی به پایان رسید. کوکوناکیس در بازی پایانی مقابل آرتور ریندرنک از فرانسه قرار گرفت، و در حالی که ست اول را ۷-۶ واگذار کرده بود، موفق شد ست‌های دوم و سوم را با نتایج ۷-۶ و ۶-۳ ببرد تا در نهایت پیروز این مسابقه باشد. کوکوناکیس در چهار سال اخیر مصدومیت‌های فراوانی داشته است. همین موضوع سبب شد تا او در رده ۱۴۵ جهان قرار بگیرد. او حالا با این پیروزی‌اش موفق شد تا اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد.

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا از روز دوشنبه در شهر ملبورن آغاز خواهد شد. این در حالی است که هنوز وضعیت نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، برای حضور در این رقابت‌ها نامشخص است. پس از آن که دولت استرالیا ویزای او را دوباره لغو کرد، او امروز صبح به هتل پارک ملبورن که محل اسکان پناه‌جویان غیرقانونی است بازگردانده شد. او باید امشب را در آنجا سپری کند تا روز یکشنبه، در دادگاه تصمیم نهایی در مورد ویزای او گرفته شود. در صورتی که دادگاه لغو ویزا را تایید کند، او باید بلافاصله خاک استرالیا را ترک کند و نمی‌تواند در رقابت‌های استرالیا شرکت کند، و تا سه سال نیز اجازه ورود به خاک آن کشور را نخواهد داشت.

بیشتر از تنيس