تسلا برخی محصولات جانبی‌اش را در ازای دوج‌کوین می‌فروشد

با هیجان ناشی از این اعلامیه، ارزش دوج کوین ۱۶ درصد افزایش یافت

در گذشته، حمایت تسلا از رمزارزها بحث‌برانگیز بود-REUTERS/Elijah Nouvelage/File Photo

تسلا اکنون محصولاتش را در ازای دوج کوین می‌فروشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که این شرکت مبادله با این رمزارز -که به عنوان یک شوخی شروع شد اما از آن زمان حمایت عمومی تعدادی از مدافعان را کسب کرد- در ازای اقلام مختلف را آغاز خواهد کرد.

ماسک در توییتی نوشت: «کالاهای تسلا با دوج‌کوین قابل‌خریدند.»

این شامل یک سگک کمربند با پس‌زمینه کارخانه تسلا در تگزاس و یک سوت است. در بریتانیا، مشتریان می‌توانند لیوانی را بخرند که روی آن «S3XY» نوشته شده، که اشاره‌ای به چهار نام تک حرفی هر یک از خودروهای آن [تسلا] است.

با هیجان ناشی از این اعلامیه، ارزش دوج کوین ۱۶ درصد افزایش یافت و به همین دلیل قیمت اقلام به دلار نیز بالا رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به عنوان مثال، سگک کمربند ۸۳۵ دوج‌کوین قیمت دارد. این تقریبا۱۷۰ دلار است که با توجه به نوسان‌های ارزش دوج‌کوین احتمالا بالا و پایین خواهد رفت.

در گذشته، حمایت تسلا از رمزارزها بحث‌برانگیز بود. سال گذشته، ماسک اعلام کرد که فروش خودروهای شرکتش به بیت‌کوین را آغاز خواهد کرد. حدود ۵۰ روز بعد، در بحبوحه انتقاد‌ها به اثرات زیست محیطی این رمزارز، او این گزینه را به تعویق انداخت.

دوج‌کوین تا حدی به دلیل ارزش کمتر آن در مقایسه با بیت‌کوین، برای تراکنش‌ها پاک‌تر است. ماسک همچنین گفته است که با توسعه‌دهندگان این رمزارز همکاری می‌کند تا آن را کارامدتر کند.

اما او هنوز به اینکه اجازه دهد خودروها با دوج‌کوین خریداری شوند یا گزینه پرداخت با بیت‌کوین را بازگرداند، متعهد نشده است. ماسک پس از اینکه ماه گذشته اعلام کرد گزینه دوج‌کوین در راه است، گفت که شرکت باید ببیند «این کار چگونه پیش خواهد رفت».

ماسک شاید مشهورترین حامی دوج‌کوین باشد؛ رمزارزی که از سر شوخی برای مسخره کردن تعداد زیادی از رمزارزهای مختلف شروع و سپس به یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار تبدیل شد. ماسک آن را «رمزارز مردم» توصیف کرده و به همکاری اسپیس‌اکس برای «قرار دادن یک دوج‌کوین واقعی در ماه واقعی» متعهد شده است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد