آتش‌سوزی مهیب در اشتهارد چند مفقود و مصدوم برجا گذاشت

کیفیت هوای شهرستان اشتهارد به علت وقوع آتش‌سوزی، در وضعیت قرمز قرار گرفته است

به دنبال وقوع یک انفجار و آتش‌سوزی در نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد در روز پنجشنبه، سه نفر مفقود و یک نفر مصدوم شدند و ماموران در تلاش‌اند آتش‌ را مهار کنند.

فرماندار اشتهارد در گفت‌وگو با صداوسیما، ضمن اعلام این خبر، گفت که حادثه در ساعت ۸:۳۰ صبح رخ داده است و کلیه نیروهای امدادی و بیمارستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمد‌ه‌اند.

سهیل سلطانی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین، شمار مصدومان را یک نفر و شمار مفقودی‌ها را سه تن اعلام کرده است. با این حال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران در گفت‌وگو با ایلنا، شمار مصدومان حادثه را سه نفر اعلام کرد و گفت برخی شاهدان عینی می‌گویند احتمالا چهار نفر نیز مفقود شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدرضا فلاح، مدیرکل مدیریت بحران استان البرز، در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، از ارسال بیش از ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات اطفای حریق از استان‌های تهران، البرز و قزوین به محل آتش‌سوزی خبر داد. به گفته این مقام، آتش‌سوزی در یک کارخانه تصفیه روغن رخ داده است که خارج از استان البرز و در محدوده استان قزوین قرار دارد.

به گفته مدیر بحران استان قزوین، در مخازن این کارخانه ۲۵۰ هزار لیتر مواد نفتی وجود داشته که حریق آن‌ها قابل اطفا نیست و نیروهای آتش‌نشانی می‌کوشند تا پایان سوختن مخازن این کارخانه، از گسترش آتش جلوگیری کنند.

آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، گفته است که کیفیت هوای شهرستان اشتهارد به علت وقوع آتش‌سوزی، در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

هنوز جزئیاتی از دلیل آغاز آتش‌سوزی منتشر نشده است اما گفته شده که این واحد صنعتی در یک لکه صنعتی قرار دارد. لکه صنعتی به مناطقی گفته می‌شود که شماری از واحدها یا کارگاه‌های صنعتی بدون رعایت اصول و‌ ضوابط شهرک‌سازی و الزامات زیست‌محیطی به فعالیت می‌پردازند.

بیشتر از جهان