به سگ‌های خود چکمه نپوشانید!

صاحبان سگ‌ها تشخیص درستی از صحیح بودن اندازه چکمه و راحتی سگشان ندارند

پوشاندن چکمه به سگ ها بیشتر از آن که کمک کند،به آنها آسیب می‌زند- Getty Image Via Canva

اغلب دامپزشکان و فعالان حقوق حیوانات مخالف لباس پوشاندن به حیوانات هستند، مخصوصا پوششی که مزاحم تحرک طبیعی آن‌ها شود.

زمستان سرد از راه رسیده است و صاحبان حیوانات بیشتر از قبل نگران راحتی همدم خانگی‌شان هستند اما گاهی اوقات این نگران بودن به ضرر حیوانات تمام می‌شود.

شان مک کورمک، دامپزشک و مجری تلویزیون، به صاحبان سگ‌ها هشدار می‌دهد که در فصل سرما به سگ‌های خود چکمه نپوشانید، چرا که این چکمه‌ها بیشتر از اینکه به سگتان کمک کند، به او آسیب می‌رساند. اگرچه این چکمه‌ها برای گرم نگه‌داشتن پنجه‌ها طراحی‌شده‌اند و بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما پنجه و پاها را سنگین می‌کند و باعث محدود شدن حرکت این حیوانات می‌شود. درواقع ضررهای آن بیشتر از فواید آن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از رایج‌ترین مشکلات چکمه‌ سگ‌ها، این است که صاحبان سگ‌ها تشخیص درستی از صحیح بودن اندازه و راحتی سگشان ندارند و این موضوع برای سگ‌ها بسیار آزاردهنده است.

موسسه خیریه حیوانات، صلیب آبی Blue Cross، چکمه‌های زمستانی را در شرایط خاصی توصیه می‌کند آن هم چکمه‌هایی که کفی انعطاف‌پذیر دارند. «اگر سگ شما هنگام پیاده‌روی پنجه‌های خود را بلند و ناله کرد و یا سر جایش ایستاد، ممکن است به دلیل سردی بیش‌ازحد پاهای او باشد، بنابراین در چنین شرایطی ایده خوبی است که برای چکمه‌های زمستانی سگتان هزینه کنید.»

قسمت نرم بین پنجه‌های سگ‌ها که به بالشتک پنجه معروف است شامل لایه‌ای از پوست رنگ‌دانه‌ای است که معمولا رنگ صورتی یا سیاه دارد و از بافت چربی تشکیل ‌شده است. ازآنجایی‌که چربی عایق است، مانند محافظی بین پوست و سطوح سرد عمل می‌کند. تلاش کنید تا بالشتک پاهای سگتان را تمیز و سالم نگه‌دارید.

نکات زیر برای محافظت از سگ‌ها بخصوص در فصل سرما حائز اهمیت است:

مطمئن شوید که به سگ شما قلاده و یا برچسب شناسایی و یا میکروچیپ بسته شده باشد.

مطمئن شوید که پاها و شکم سگ خود را بعد از پیاده‌روی پاک کنید.

شن ناشی از جاده‌ها و رطوبت ناشی از باران یا برف می‌تواند پوست آن‌ها را تحریک کند.

چه در فصل گرم، چه سرد، هرگز سگ خود را در ماشین رها نکنید.

اجازه ندهید سگ شما روی حوضچه‌های یخ‌زده راه برود، چراکه ممکن است یخ به‌اندازه کافی ضخیم نباشد و وزن آن‌ها را تحمل نکند. اگر سگ شما درون آب یخزده افتاد، هرگز برای نجاتش به آب نزنید.(او بهتر از شما شنا می‌کند) فقط او را تشویق کنید که درصورت امکان به سمت شما شنا کند و حتماً با اورژانس تماس بگیرید.

ضد یخ بسیار سمی است اما برای سگ‌ها خوش‌طعم است. هرگز آن را در دسترس سگ‌ها قرار ندهید و هر مایع خطرناکی که روی زمین ریخته شده را فوراً پاک کنید!

به‌طور مرتب قلاده سگ خود را بررسی کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید. اگر هوا خیلی سرد باشد، پوشاندن قلاده و زدن گیره به آن می‌تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین این کار در داخل خانه انجام دهید!

در آخر از شما می‌خواهیم اگر سگ خانگی شما علاقه‌ای به برف‌بازی ندارد او را داخل برف و یخ هل ندهید و راحتی و آرامش او را فدای منتشر کردن تصاویر زیبا و جالب از او در شبکه‌های اجتماعی نکنید.

بیشتر از زندگی