اهداکننده اسپرم دروغ گفت، مادر فرزندش را رها کرد

زن جوان فکر می‌کرد پدر بیولوژیکی نوزاد یک مرد ژاپنی موفق با تحصیلات دانشگاهی است

در کل کشور ۱۲۶ میلیونی ژاپن فقط یک بانک تجاری اسپرم وجود دارد-CANVA

یک زن ژاپنی از پدر بیولوژیکی فرزند دوم خود شکایت و درخواست ۳۳۰میلیون ین (۲٫۸۶ میلیون دلار) کرد و گفت نوزاد حاصل از این لقاح را نمی‌خواهد چون اهداکننده اسپرم درباره وضعیت خود دروغ گفته است.

به گزارش رسانه‌های ژاپنی، این زن ساکن توکیو که در دهه ۳۰ زندگی خود است، فکر می‌کرد اهداکننده اسپرم یک مرد ژاپنی موفق با تحصیلات دانشگاهی است و برای باردارشدن ۱۰ بار با او رابطه جنسی برقرار کرد.

این زن قبلاً از شوهر خود صاحب یک فرزند شده بود، اما زمانی که متوجه شد شوهرش دارای یک اختلال ارثی است که می‌تواند به فرزندانش منتقل شود، تصمیم گرفت با اسپرم یک مرد دیگر باردار شود. او برای یافتن کاندیدای مناسب از رسانه‌های اجتماعی کمک گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن که هویتش ناشناس باقی‌مانده است گفت بلافاصله پس از باردارشدن متوجه شد که پدر بیولوژیکی فرزند متولد نشده‌اش درواقع یک مرد چینی متأهل است که تحصیلات دانشگاهی ندارد.

به گزارش رسانه‌های محلی ژاپنی این زن تصمیم گرفت نوزاد را به فرزندخواندگی بسپارد، زیرا دیگر برای سقط‌جنین دیر شده بود. زن باردار به دلیل «ناراحتی عاطفی» ناشی از دروغ‌ از اهداکننده اسپرم به دلیل کلاه‌برداری شکایت می‌کند.

به گزارش نشریه وایس فعالان رسانه‌ای وضعیت اهدای اسپرم در ژاپن را آشفته و کنترل نشده توصیف می‌کنند. محدود ماندن خدمات لقاح مصنوعی در ژاپن که فقط به زوج‌های متأهل دگرجنس‌گرا تعلق می‌گیرد باعث شده است که بسیاری از افراد برای یافتن اهداکننده اسپرم یا اجاره رحم به بازار سیاه یا شبکه‌های اجتماعی رو بیاورند.

در کل کشور ۱۲۶ میلیونی ژاپن فقط یک بانک تجاری اسپرم وجود دارد و به زنان مجرد و زوج‌های LGBTQ خدمات نمی‌دهد. حتی برای افراد واجد شرایط، تنها ۱۲ بیمارستان در کل کشور چنین درمان باروری را انجام می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی‌بی‌اس ژاپن، گفته‌های وکیل این زن درباره اینکه مادر باردار که از اختلالات خواب رنج می‌برد نوزادش را نمی‌خواهد واکنش‌های منفی زیادی داشته است و عده‌ای عقیده دارند بهتر است این نوزاد پس از تولد به افرادی سپرده شود که از او خوب مراقبت کنند.

بیشتر از جهان