فرانسه انتقال دوباره فریبا عادلخواه به زندان را محکوم کرد

هنوز دلیلی از سوی مراجع ذیربط برای لغو تصمیم آزادی فریبا عادلخواه با پابند و بازگرداندنش به زندان اوین اعلام نشده است

فریبا عادلخواه در مهر ۱۳۹۹ به قید استفاده از پابند الکترونیکی، اجازه خروج از زندان و انتقال به خانه را دریافت کرد-Thomas ARRIVE / Sciences Po / AFP

وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی فرانسوی محبوس در ایران، بار دیگر به زندان بازگردانده شده است.

این پژوهشگر مطالعات علوم سیاسی پاریس، در خرداد ماه ۱۳۹۸ در جریان سفر به ایران توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد.

دادگاه انقلاب تهران در اردیبهشت ۱۳۹۹ اتهامات او را «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» اعلام و او را به شش سال زندان محکوم کرد.

این حکم در تیر همان سال در دادگاه تجدیدنظر تایید و گفته شد با این حال با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، پنج سال از آن به‌عنوان اشد مجازات قابل اجراست.

فریبا عادلخواه در مهر ۱۳۹۹ به قید استفاده از پابند الکترونیکی، اجازه خروج از زندان و انتقال به خانه را دریافت کرد و در این مدت نیز در منزل به‌سر می‌برد.

هنوز دلیلی از سوی مراجع ذیربط برای لغو تصمیم آزادی او با پابند و بازگرداندنش به زندان اوین اعلام نشده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای این تصمیم را محکوم کرد و گفت «تنها می‌تواند پیامدهای منفی در روابط ایران و فرانسه ایجاد کند و اعتماد میان دو کشورمان را کاهش دهد.»

این وزارتخانه در ادامه بیانیه بازداشت فریبا عادلخواه را با انگیزه‌های سیاسی دانسته و تاکید کرده است که فرانسه خواهان آزادی فوری او است.