مجوز ویژه آمریکا به کره جنوبی برای پرداخت غرامت به یک شرکت ایرانی

این خبر چند روز پس از دیدار معاون وزیر خارجه کره جنوبی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در حاشیه مذاکرات وین اعلام می‌شود

بیش از هفت میلیارد دلار از پول‌های ایران به دلیل تحریم‌ها نزد بانک‌های کره جنوبی مانده است- 

ANTHONY WALLACE / AFP

وزارت امور خارجه کره جنوبی، امروز چهارشنبه ۱۲ ژانویه، اعلام کرد که دولت ایالات متحده به سئول اجازه داده است به یک شرکت ایرانی غرامت پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز پرداخت غرامت به شرکت «دیانی» را برای دولت کره جنوبی صادر کرده است.

دولت کره جنوبی سه سال پیش در یک دعوای حقوقی با این گروه سرمایه‌گذاری محکوم به پرداخت غرامت شده بود. این غرامت به دلیل تحریم‌های آمریکا تاکنون پرداخت نشده است.

در سال ۲۰۱۸، مرکز بین‌المللی برای حل و فصل دعاوی سرمایه‌گذاری، در حکمی از سئول خواسته بود که حدود ۶۳ میلیون دلار به دیانی پرداخت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش یونهاپ، «اوفک»، دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ششم ژانویه امسال یک «مجوز ویژه» برای این منظور صادر کرد.

دولت کره جنوبی با این مجوز می‌تواند به شرکت دیانی در پرونده خریداری ناموفق شرکت «دوو الکترونیکس» مربوط به سال ۲۰۱۰، غرامت پرداخت کند.

این خبر چند روز پس از دیدار معاون وزیر خارجه کره جنوبی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در حاشیه مذاکرات وین اعلام می‌شود.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، دسترسی ایران به دارایی‌ها و درآمدهای نفتی خود نزد کشورهای خارجی قطع شد.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران تنها در بانک‌های کره جنوبی توقیف شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد آن‌ها را آزاد کند.