پنج رقیب نخست مسابقه «زن شایسته جهان»

ویزای آمریکای ملکه زیبایی بریتانیا به دلیل متولد سوریه بودن رد شد

مسابقه «زن شایسته جهان» امسال از روز یکشنبه نهم ژانویه در لاس‌وگاس ایالات‌متحده آمریکا آغاز شد. ۵۸ زن متأهل از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند تا برای تاج قهرمانی و عنوان زن شایسته جهان رقابت کنند. برنده این رقابت در مراسمی پرزرق‌وبرق در روز شنبه ۱۵ ژانویه تاج‌گذاری خواهد کرد.

یکی از قوانین رقابت‌های دختر شایسته مجرد بودن شرکت‌کنندگان آن بود بنابراین این مسابقه در سال ۱۹۸۴ آغاز شد و هدف آن «تجلیل از منحصربه‌فرد بودن زنان متأهل» و همچنین خانواده‌های آن‌هاست.

قبل از مسابقه یک نظرسنجی عمومی به مردم و علاقه‌مندان این افراد این امکان را می‌دهد که به فرد موردعلاقه خود رأی دهند.

برخی از شرکت‌کنندگان زن شایسته جهان ۲۰۲۲ مشخصاتی دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. برخی در نوع خود «اولین» هستند و برخی دیگر داستانی جالب‌توجه برای گفتن دارند.

دیبنجلی کامسترا، نماینده امارات متحده عربی

امارات متحده عربی برای اولین بار نماینده‌ای در این رقابت دارد و همه نگاه‌ها به دیبنجلی کامسترا است.

او که کارمند سابق هواپیمایی امارات است ۳۵ سال دارد، معمار است و اولین شرکت طراحی داخلی خود به نام Veloche را یک دهه پیش در دبی افتتاح کرد. او که ۱۳ سال ساکن امارات است، دو شرکت دیگر نیز راه‌اندازی کرده که یکی درزمینهٔ فروش لوازم داخلی خانه و دیگری درزمینهٔ تنقلات و نوشیدنی‌های سالم فعالیت می‌کند.

او در سال ۲۰۱۲ ازدواج‌ کرد و به همراه همسر و دو دختر ۶ و ۵ ساله‌اش در دبی زندگی می‌کند.

کامسترا در حال حاضر با توجه به رای مردم در رده چهارم قرار دارد.

مرانی گادیانا رحمان، نماینده فیلیپین

مرانی گادیانا رحمان نماینده فیلیپین است که در حال حاضر در رای‌گیری عمومی در رده اول قرار دارد.

رحمان پس‌ازاینکه بعد از به دنیا آمدن پسرش جلیل دچار افسردگی پس از زایمان شد، پا به دنیای مجلل این رقابت‌ها گذاشت. مرانی از زمانی که در آوریل سال گذشته به‌عنوان نماینده فیلیپین تاج‌گذاری کرد، از تمایل خود برای استفاده از این مسابقه برای آگاهی بخشیدن نسبت به این وضعیت و اثبات این موضوع که زنان وقتی همسر و مادر هستند «هنوز هم می‌توانند رویاهای خود را محقق کنند» صحبت کرده است.

ناودیپ کُر، نماینده هند

این مهندس علوم کامپیوتر پس از تاج‌گذاری به‌عنوان زن شایسته هندوستان در ماه سپتامبر، نماینده هند در این مسابقه خواهد بود.

ناودیپ کُر که در منطقه ساندارگر از اودیشا به دنیا آمده و بزرگ شده است، دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی و دختری ۵ ساله به نام جسلین دارد. او فرصت شرکت در مسابقه را به‌عنوان «رؤیایی به حقیقت پیوسته» توصیف کرده است.

ژاکلین استَپ، نماینده اردن

مدل، بازیگر و فعال بشردوست ژاکلین استَپ ۴۱ ساله، نماینده اردن خواهد بود. استَپ بنیان‌گذار سازمان غیرانتفاعی Children Are Magical (Charm) است که هدف آن افزایش آگاهی در مورد مسائل کودکان و ارائه ابزارهایی برای کمک به آموزش به جوانان محروم است.

استَپ اصالتاً اردنی است اما در ایالات‌متحده بزرگ شده، مادر سه فرزند است و با موسیقیدان اسکات استَپ ازدواج کرده است.

لین کلایو، نماینده انگلیس

دکتر لین کلایو، ۲۹ ساله، در این رقابت‌ها بریتانیا نمایندگی خواهد کرد، اگرچه موقعیت او در این مسابقه به دلیل ممنوعیت ورود او به ایالات‌متحده در خطر است.

کلایو در سوریه به دنیا آمده، اما از زمانی که در سال ۲۰۱۷ برای تحصیل در دانشگاه به این کشور سفر کرد، در بریتانیا زندگی کرده است. اندکی قبل از تاج‌گذاری به‌عنوان زن شایسته بریتانیا در اوت ۲۰۲۰، کلایو اولین فرزندش که یک دختر بود را به دنیا آورد.

این کارمند شبکه خدمات درمانی بریتانیا که همچنین به‌عنوان مترجم برای سازمان ملل متحد و مجری تلویزیونی کارکرده است، در حال حاضر به دنبال کمک نماینده مجلس محلی خود است تا مطمئن شود که می‌تواند به مسابقه راه یابد.

بیشتر از مُد و زیبایی