چگونه انگیزه فعالیت جسمی را از دست ندهیم

«همه فرصت ندارند که هر بار ۹۰ دقیقه ورزش کنند، پس تلاش کنید هرچه می‌توانید انجام بدهید»

حتی دو دقیقه ورزش هم می‌تواند موثر باشد- Canva

هزاران بهانه هست که می‌تواند نرفتن به سالن‌های ورزشی را آسان‌تر کند.

خوشبختانه جایی که پای ورزش کردن به‌میان می‌آید، نبود انگیزه یک گرفتاری جهان‌شمول، حتی برای مربیان شخصی است که بیشترین تعهد را نسبت به سالن‌های ورزشی دارند.

برای دریافت توصیه در مورد آن ‌که چگونه به اهداف تناسب ‌اندامتان وفادار بمانید و آن را دنبال کنید، از چند مربی ورزشی پرسیده‌ایم که چگونه می‌توان انگیزه ادامه ورزش را حفظ کرد و آن‌ها چگونه مشتریان خود را در این زمینه مشتاق نگاه می‌دارند.

کریس ماتسویی، متخصص «تمرین عملکرد ورزشی» در مرکز «فیوژِن پرفورمِنس ترینینگ» (Fusion Performance Training‌)، به ایندیپندنت گفت: «شخصا می‌دانم اگر ورزش نکنم، بدنم از کار می‌افتد و بدتر می‌شود.»

«باوجود خستگی [از بگویيد بهانه]، حتما دست‌کم سه بار در هفته به سالن ورزش می‌روم.»

او همچنین همیشه به‌یاد دارد که هر ورزشی خوب است؛ حتی اگر بهترین عملکرد شما نباشد.

او می‌گوید: «این به معنای آن نیست که هر حرکت ورزشی کامل است، اما کافی است عرق کنم و بدنم احساس بهتری کسب کند.»

او به ما گفت که به مشتریانش یادآوری می‌کند که حتی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش می‌تواند «روی هدف بلندمدت‌تان تاثیر داشته باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماتسویی می‌گوید: «همه فرصت ندارند که هر بار ۹۰ دقیقه ورزش کنند، بنابراین تلاش خودتان را بکنید و هرچه می‌توانید انجام دهید، تا زمانی که وقت بیشتری [برای ورزش] داشته باشید.» 

حتی دو دقیقه ورزش هم می‌تواند موثر باشد. پژوهشگران دانشگاه ویکتوریای استرالیا نتیجه‌گیری کرده‌اند که دو دقیقه ورزش سنگین می‌تواند به اندازه نیم‌ساعت ورزش ملایم موثر باشد.

بِنجی تایگر، مربی خصوصی ورزشی در «اورنج تئوری» (Orange Theory) در فلوریدا، از ظاهرش برای ایجاد انگیزه در خودش استفاده می‌کند.

او به ایندیپندنت گفت: «من انگیزه‌ام را حفظ می‌کنم، چون می‌خواهم ظاهر خاصی داشته باشم. همیشه این گونه افراد را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینم و می‌خواهم من هم اندامم مثل آن‌ها باشد.»

هرچند او به هدفش رسیده است، اما هنوز برای حفظ انگیزه‌اش، شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی معمولا به دلیل تبلیغ ایده‌آل‌های زیان‌آور و دستیابی‌ناپذیر تناسب‌اندام، شهرت خوبی ندارند، اما یک پژوهش در سال ۲۰۱۵ نتیجه‌گیری کرد که «نفوذ هم‌سن‌وسال‌ها در فضای مجازی»، می‌تواند در واقع مردم را به ورزش بیشتر ترغیب کند.

تایگر برای ایجاد انگیزه در مشتریانش، به آن‌ها یادآوری می‌کند که تا چه حد پیشرفت کرده‌اند و توانایی‌شان تا چه اندازه افزایش یافته است.

این مقاله اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی